Nominacje do Złotych Spinaczy

Jury ogłosiło listę 91 nominacji, które rywalizować będą w drugim etapie konkursu Złote Spinacze. Wśród nominowanych wydarzeń znajdują się m.in. Wedel Up, Niezniszczalna Tęcza, Bielsko Biała dla Toma Hanksa czy 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

W tym roku do konkursu napłynęły łącznie 292 zgłoszenia w 34 kategoriach: 18 głównych, 13 sektorowych oraz 3 specjalnych. Do kategorii głównych wpłynęły 192 zgłoszenia, do kategorii sektorowych 76 zgłoszeń, a do kategorii specjalnych 24 zgłoszenia Złożone z 78 osób jury pod przewodnictwem Olafa Krynickiego, dyrektora komunikacji i rzecznika prasowego Samsung Polska, przyzna nagrody w kolorach złotym, srebrnym, a także brązowym. Wyjątek to kategorie specjalne, w których zostaną przyznane tylko Złote Spinacze.

Złote Spinacze 2018 – nominacje

Kategorie główne:
PR korporacyjny
  • Koleje Dolnośląskie pierwszym wyborem Dolnoślązaków / Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
  • Komunikacja rebrandingu sieci Statoil na Circle K / Grayling Poland, Circle K Polska
  • #RABENEXPRESS / Grupa Raben, agencja kreatywna Good For You
PR produktu
  • Surface AntyLuwr / dfusion communication, Microsoft Polska
  • Electric Explorer African Challenge 2018 / Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe
  • Homo Smartus / MSLGROUP, FIBARO
Komunikacja antykryzysowa lub kryzysowa
  • Otwarcie po falstarcie – komunikacja kryzysowa FORUM Gdańsk /  Agencja ESKADRA, Multi Poland, Inn|tu
  • Prawda kontra sensacja – ochrona wizerunku polskiego drobiu / Partner of Promotion
  • Zmiana technologiczna – kampania inf. i kom. antykryzysowa / Bank Credit Agricole
Public Affairs i Lobbying
  • Ogólnopolski program zwalczania grypy / Procontent Communication, Fundacja Nadzieja dla Zdrowia
  • Kampania „TAK dla otwartych niedziel” / MSLGROUP, Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH)
  • Walka o 500 tys. polskich pracowników delegowanych w UE / Esgian Agnieszka Porębska, Inicjatywa Mobilności Pracy
Kampania społeczna
  • Dopal cenę swojej śmierci / Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
  • Odłóż smartfon i żyj / Panato PR, Tramwaje Warszawskie
  • Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
Komunikacja wewnętrzna
  • Gramy dla 2020 – program komunikacji nowej wizji Grupy Żywiec / Grupa Żywiec
  • Razem Lepsi: poza podziałami w nowych biurach Skanska / PinPoint agencja komunikacji wewnętrznej, Skanska
  • Nutricia Medyczna – komunikacja bez granic / Nutricia Poland
Event komercyjny
  • Wedel Up – Zagrajmy inaczej / Walk PR , LOTTE Wedel, Dom Mediowy OMD
  • Wirtuozi od kuchni / Targi w Krakowie
  • Björk Digital w Starym Browarze / Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
Event społeczny
  • Bielsko Biała dla Toma Hanksa / Polskie Linie Lotnicze LOT, Monika Jaskólska, Rafał Sonik, Gemini Park Bielsko-Biała, BB Oldtimer Garage, Carlex Design, Jadęzabiorę.pl, Lotnisko Chopina, Miasto Bielsko Biała, Manuka Communication
  • Niezniszczalna tęcza / 180hearbeats/JvM
  • 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata Jacek Stachera
Launch produktu, usługi lub firmy
  • W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro
  • IKEA po sąsiedzku / Agencja Warszawa
  • Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) / Linkleaders, Fujitsu Poland
Sustainability&CSR Communications
  • Dialog Społeczny Grupy Żywiec – rozwijamy społeczności / Grupa Żywiec
  • Zrozumieć starość / Promedica24, Fundacja Zaczyn, Procontent Communication, Walk Creative
  • Internet naszego dzieciństwa, czyli Podwórko Talentów NIVEA / Partner of Promotion, NIVEA
PR miejsca, miasta lub regionu
  • Björk Digital w Starym Browarze / Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
  • Katowice postawiły na esport. Wygrały wizerunkowo i finansowo / Mindspot, ESL, Katowice
  • HOKUS KROKUS / Agencja ESKADRA, Agencja Happy Monday
Social media
  • Pol’and’Rock Festival 2018 – Zaraz Będzie Czysto / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata Jacek Stachera
  • Wikingowie przejmują Polskę: TV HISTORY w czasach streamingu / Uszka w Barszczu & Dom Mediowy Czarna Owca, A+E Networks
  • Witamy w McDonald’s. Poznaj nas i zobacz, jacy jesteśmy / 24/7 Communications, McDonald’s
Business-to-Business PR
  • #ETtalks – Engineering Tomorrow talks / Danfoss Poland
  • TAKMAN / On Board Think Kong, #bergerchojnacki
  • W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro
Media Relations
  • Barbie Shero 2018, jak dotrzeć do milionów? / ConTrust Communication
  • W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro
  • Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą / MSLGROUP, Nutricia Medyczna
  • Eurosport 360 – Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 / United PR, Eurosport
  • Rojst – premiera oryginalnej produkcji Showmax / Flywheel PR, Showmax
Employer Branding
  • Witamy w zespole McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska
  • Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) / Linkleaders, Fujitsu Poland
  • Let’s Orange – angażujemy studentów! / 24/7 Communication
Content Marketing – branded content
  • zRozum / SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Grupa Abstra
  • Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
  • LenovoZone.pl – najlepsza strona technologii / FFW Communication, Lenovo Polska
Kategorie specjalne:
Kreatywność
  • Dopal cenę swojej śmierci / Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
  • Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
  • Surface AntyLuwr / dfusion communication, Microsoft Polska
Efektywność
  • Sprawdź Promile / BOSCATA Jacek Stachera, Kompania Piwowarska, Złoty Melon
  • Powiedz „Dziękuję”:Świąteczna Trasa Ciężarówek Coca-Cola / Rc2, Coca-Cola Poland Company, LiquidThread
  • innogy e-Car Sharing / MSLGROUP, innogy Polska
Research&Insight
  • Witamy w zespole McDonald’s / MJCC, McDonald’s Polska
  • Badanie „Ocena terapii żywieniowej w polskich szpitalach”/ Procontent
  • Homo Smartus / MSLGROUP, FIBARO
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
  • Hope County FM – głos nadziei w Twoim domu / MSLGROUP, Ubisoft Polska
  • W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system / Big Picture, Allegro
  • Rebtel – telefonia mobilna zbudowana na ambasadorach marki / Publicon, Rebtel, Agencja Golf
  • Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) / Linkleaders, Fujitsu Poland
Finanse
  • Mastercard z blogerami na trzech kontynentach / Mastercard, Solski Communications
  • Kampania przeprowadzkowa Przystanek mBank / Linkleaders, mBank
  • Zmiana technologiczna – kampania inf. i kom. antykryzysowa / Bank Credit Agrico
Uroda, higiena i wellness
  • Head&Shoulders #GoScalpBrave. Fryzury na Mundial / Partner of Promotion
  • Historia sukcesu pisanego szminką…Sephora / Sephora, Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Moda i styl życia
  • LPP podbija Londyn – salon Reserved na Oxford Street / Lighthouse, LPP
Sektor spożywczy
  • Vegan is the new black / Big Picture, ProVeg
  • BurgerLOVE – brawurowy debiut MAX Burgers na polskim rynku / Hill+Knowlton Strategies Poland
Kultura i media
  • Björk Digital w Starym Browarze / Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
  • Premiera serialu Canal+ „Kruk. Szepty słychać po zmroku” / Havas PR Warsaw, nc+
  • Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”/ Turner Broadcasting System Poland, dotrelations
Medycyna i zdrowie
  • Jak skłonić milenialsów do zdrowych nawyków? / Hill+Knowlton Strategies Poland, VML Poland
  • Szczepienia.info – rzetelnie o szczepieniach / Testa Communications, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny
  • Adamed dla Seniora / Walk PR, Adamed
Sport
  • Eurosport 360 – Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 / United PR, Eurosport
Turystyka i rekreacja
  • ibis. tu mieszka muzyka / Public Dialog
  • Skycop – walczymy dla tych którzy latają i kochają latać / Multi Communications
  • Zdobądź pracę marzeń z EF Polska / Remarkable Ones, Social Leaders, Education First Polska
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
  • Świąteczna kampania społeczna Światłoczuli / Agencja Warszawa, RO Media Agencja Public Realtions
  • Forum Gdańsk: od betonowego kloca do nowego centrum miasta / Inn|tu Multi Poland, Grupa Eskadra
  • Ikea po sąsiedzku / Agencja Warszawa
Przemysł i infrastruktura
  • Program reorganizacji RAFAKO S.A. / Attention Marketing
Motoryzacja i transport
  • gra o [psieżycie] / Imago Public Realtions, Stalexport Autostrada Małopolska
  • Electric Explorer African Challenge 2018 / Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe
  • BMW Tech Club – serce motoryzacji to technologie / Mindspot Communication & Media, BMW Group Polska
NGO i sektor publiczny
  • Dopal cenę swojej śmierci / Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
  • 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata Jacek Stachera
  • Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów / Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie

 

Share