6 alternatywnych pomysłów na eventy korporacyjne

Atrakcje na eventy korporacyjne to nie tylko koreczki z serem, alkohol i standardowa fotobudka. Urozmaicenie imprezy firmowej jest prawdziwą sztuką – nie może być zbyt frywolnie, ale też nie powinno być za sztywno, szablonowo czy oficjalnie. Podczas spotkania firmowego goście mają czuć się dobrze i komfortowo, a po powrocie opowiadać o nim znajomym z branży. Jak sprawić, by na ich twarzach zagościło podekscytowanie, a z ust wybrzmiały porównania homeryckie pełne podziwu?

Żyjemy w świecie, w którym doświadczenia i emocje są cenione bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. Dowodem na to mogą być najnowsze badania, które wykazały, że ponad 70 procent millenialsów woli wydawać pieniądze na doświadczenia, niż na rzeczy materialne.

Goście nie chcą być zwykłymi uczestnikami eventu, ale stać się jego częścią i doświadczyć autentycznych emocji.

Jak zaprojektować wydarzenie, które dostarczy całej załodze firmy wspomnień na lata?
– Emocje, emocje i jeszcze raz emocje

To właśnie wspólne przeżycia wraz z członkami ich teamu sprawią, że zapamiętają ten event na zawsze. Nawet najdroższa i najbardziej nowoczesna atrakcja nie zapadnie im w pamięć, jeśli zabraknie w niej emocji, spontanicznych doznań i szczerego uśmiechu. Wybierz atrakcje, których sam jesteś ciekawy i postaw na emocje, których sam chciałbyś doświadczyć ze swoim teamem.

– Jasno określ cele eventu i dobierz precyzyjne narzędzia

Bycie modnym w branży momentami bierze górę nad zdrowym rozsądkiem – dlatego łatwo jest dać się ponieść najnowszym trendom. Jeśli jasno określisz cele eventu tj. integracja, zbudowanie świadomości nowej marki czy produktu – unikniesz wydawania pieniędzy na efektowne „fajerwerki” z półki z nowościami, które nie realizują założeń eventu. Projekt całego wydarzenia, od jedzenia po rozrywkę, powinien wspierać twoje nadrzędne cele i ogólną koncepcję imprezy.

– Poznaj grupę docelową

Wszystkie nowoczesne aktywności utrzymane w luźnym klimacie są super, ale czy sprawdzą się w przypadku bardzo konserwatywnej grupy biznesmenów koło 60 roku życia? Tak samo jak typowo korporacyjne klimaty nie będą zbyt imponujące dla młodego zespołu kreatywnych, którzy w swojej pracy mają bardzo luźną atmosferę. Zapoznaj się przed organizacją takiej imprezy z tym, dla jakich ludzi robisz event. Wybadaj ich preferencje, profesję, zainteresowania, a także zorientuj się, jakie jest ich szefostwo. Sprawdź też, jak wygląda atmosfera pracy w danej firmie – często jest tak, że event manager staje na głowie, żeby zapewnić ludziom niebanalną rozrywkę. Jednak oni są tak zapracowani i zmęczeni, że na imprezie chcieliby… po prostu pogadać, pobawić się i się napić! Działa to również w drugą stronę – często niektóre firmy „typowych integracji alkoholowych” mają już dość i czekają tylko na coś, co w końcu ich zaskoczy. Może warto zrobić ankietę wśród pracowników, jakie aktywności im pasują i w jaki sposób spędzają czas, a także – co ważne – czego im brakuje w pracy? I wtedy… warto im to dać!

– Mapa wydatków

Podczas planowania budżetu warto rozrysować mapę wydatków. Dlaczego eventy tak często przekraczają planowane budżety? W ramowym planie umieszczany jest występ artysty, ale zapominamy, że aby występ był kompletny i na najwyższym poziomie będziemy potrzebowali jeszcze stylowej sceny, ekipy oświetleniowej i maszyny do konfetti.  W ostatnim momencie wpadamy na pomysł, że maszyna z popcornem nada ciekawego kinowo-cyrkowego klimatu.

Dodatkowe elementy uzupełniające daną atrakcję nie zawsze są dostarczane przez artystę, więc warto rozrysować mapę wydatków wydarzenia, by jasno ustalić, co jest zapewnione przez organizatorów atrakcji, a co będzie kosztem dodatkowym. Mapa wydatków rozrysowana na tablicy czy kartonie to prosty sposób, by uniknąć niespodzianek w budżecie.

6 alternatywnych pomysłów na eventy korporacyjne:

Drony, roboty, lasery to nie wszystko. Najważniejsze jest zaangażowanie uczestników eventu. Poniżej zestawiliśmy listę naszych najlepszych pomysłów na imprezy firmowe, od małych wydarzeń po wielkie konferencje, które mogą stać się wyjątkowym przeżyciem dla gości eventu.

Warsztaty z mieszania i łączenia

Wspólna nauka to najlepszy sposób na integrację. Warsztaty z mieszania drinków połączone z degustacją mogą zamieszać nawet na kameralnej imprezie korporacyjnej. Drink bar z opcją nauki robienia drinków zazwyczaj bardzo dobrze się sprawdza -to dobra zabawa, a same drinki z dymem czy owocami wyglądają spektakularnie.

Rodzaj warsztatów warto dostosować do charakteru imprezy. Kurs kiperski, warsztaty kulinarne, degustacja win francuskich lub whiskey czy pokaz barmański – to tylko niektóre z pomysłów na atrakcje w eleganckim stylu, które mogą urozmaicić każde wydarzenie.

–> Pisaliśmy także o opcji z kawą – warsztaty baristyczne dla pracowników brzmią nieźle, prawda? ZOBACZ!

Food Science

Lewitujący makaron czy lodowe lizaki? Może warto zamienić jedzenie w dobrą formę eksperymentu naukowego, który zintegruje ekipę, a przy okazji dostarczy uczestnikom eventu wiele nowych wrażeń?

Amerykańska firma Carter Tonic zaprezentowała interaktywne stoiska z jedzeniem oparte na podstawach praw naukowych. Można tam znaleźć lewitujący makaron, interesujące, zmrożone lizaki czy pomidorowe, wodne bąbelki! Takie wyjątkowe menu podano na interaktywnych stoiskach z jedzeniem. Uczestnicy mogą bawić się prawami fizyki i zobaczyć, jak jedzenie zachowuje się w tych wyjątkowych, eksperymentalnych sytuacjach. Efekt wow gwarantowany, zadowolenie uczestników także!

Aktywności w ramach dobrych uczynków

Co by było, gdyby tak zorganizować dla pracowników bieg? Albo rajd? Albo jakąkolwiek konkurencję, ale nie tylko dla dobrej zabawy czy aprobaty szefa, który siedzi i uśmiecha się do siebie, myśląc „No, jacy zaangażowani!”. Taki event miałby tutaj ukryte, drugie dno. I świetnie sprawdziłby się w przypadku korporacji, które nie skąpią swych budżetów na inne działania, także na te dobroczynne!

Co, gdyby takie konkurencje odbywały się na rzecz ochrony środowiska, schroniska dla zwierząt czy fundacji na rzecz dzieci chorych na raka? Albo samotnych i chorych seniorów? Opcji jest wiele, bo zaangażowanie społeczne firmy w problemy ważne i istotne świetnie mogłoby zadziałać w takim zespole pracowniczym, a także na korzyść danej korporacji.

Po pierwsze, ludzie otwierają się na nowe i poznają dany problem. Praca na rzecz innych zbliża do siebie współpracowników, wychodzą z nich także dobre cechy w takich przypadkach. Natomiast rywalizacja, w której nie wygrywają niczego dla siebie, a dla drugiego człowieka lub organizacji, może przyjąć zupełnie inny, bardziej pozytywny charakter.

Po drugie, firma w takim przypadku zyskuje marketingowo. Jakkolwiek źle to nie brzmi – bo budowanie PR-u firmy poprzez działania charytatywne nie są zbyt dobrym pomysłem – to jednak jeśli takie aktywności ze strony korporacji są szczere, to można w tym wypadku naprawdę wiele zyskać.

Wasz firmowy TEDx

Jeśli wiesz, że w Waszej firmie pracuje garstka charyzmatycznych ludzi, których świetnie się słucha jedną z atrakcji może być zorganizowanie kameralnego show w stylu prezentacji TEDx. Jak wiadomo celem znanej konferencji jest popularyzacja – jak głosi motto – „idei wartych propagowania”. Jeśli zainspirujecie się tym motywem – może stać się to absolutnie niestandardową atrakcją, która sprawi, że załoga pozna się wzajemnie jeszcze lepiej. Dobrym pomysłem jest aby nie narzucać pracownikom tematu i konwencji wypowiedzi. Może będą mieli ochotę opowiedzieć o tacierzyństwie? A może o uprawie pomidorów, która zmieniła ich życie?

Escape Room w realu!

Kameralna impreza firmowa w pokoju zagadek to nie jedyne rozwiązanie. Organizatorzy imprezy San Diego Comic Con postanowili przenieść Escape Room do świata eventów. Udowodnili, że gra pełna zagadek i zadań do wykonania może być rozrywką nawet dla dużej grupy osób. Aktorzy, którzy zostali rozmieszczeni na terenie budynku sprawili, że goście imprezy mogli odnieść wrażenie udziału w filmie lub grze -mieli do wykonania serię zadań, tak jakby przenieśli się w sam środek akcji.

Jeśli zdecydujesz się na ten niestandardowy format imprezy możesz dopasować motyw escape roomu do tematu konferencji lub wydarzenia. Event w takiej konwencji zapewni gościom dobrą zabawę i okazję by przećwiczyć pracę w zespole. To również okazja, by sprawdzić, jak poszczególni pracownicy radzą sobie w obliczu rozwiązywania problemów, przekazywania informacji czy delegowania zadań.

–> ESCAPE ROOM NA EVENCIE – INTEGRACJA W PUŁAPCE – ZOBACZ!

Tutaj można zobaczyć fragment video z imprezy San Diego Comic Con w konwencji Escape Room:

Zamień standardowe rozrywki na… dedykowane!

  • Mistrzowie ciętej riposty i żartu sytuacyjnego idealnie nadają się do poprowadzenia eventu korporacyjnego. W sieci można znaleźć dość szeroką ofertę występów komików, jednak to stand-up bije dziś rekordy popularności nie tylko za oceanem, ale i w Polsce. Jubileusz, pokaz nowego produktu, rozdanie nagród czy urodziny szefa? Stand-up jest konwencją, która doda luzu i nonszalancji każdemu eventowi. Standardowe show i zgrany repertuar nie jest jedynym rozwiązaniem. Firmy, reprezentujące standuperów wychodzą naprzeciw potrzebom rynku, a ich oferta jest wyjątkowo elastyczna. Możliwe jest opracowanie specjalnego dedykowanego programu stand-upowego, stworzonego pod zaproponowany przez firmę motyw. Jedną z propozycji w ofercie jest również „wkręcenie” wybranej osoby w występ. Możliwe jest nawet zrobienie całego show na podstawie ingerencji z publicznością lub konkretnymi pracownikami firmy. Trzeba jednak uważać, bo humor szefa lub pracowników może być różny!
  • Co prawda, muzyka na żywo nie jest przełomowym pomysłem podczas organizacji eventu korporacyjnego – jednak jak wiemy, muzyka łączy pokolenia i skupia publikę w jednym miejscu. Zaproszenie znanego artysty wywoła szum, ale też zdegraduje budżet. Dlatego o wiele lepszym pomysłem na to, aby zaskoczyć publiczność, jest wybranie lub skomponowanie zespołu, w którym grają uczestnicy wydarzenia. Może manager firmy prowadzi kapelę wraz z przyjaciółmi i od lat robią próby w garażu? To atrakcja niespodzianka, która może wywołać efekt wow i zintegrować całą załogę przy wspólnej zabawie.
  • Oryginalną muzyczną atrakcją na event korporacyjny jest karaoke. Jednak nie takie zwykłe, puszczane z telewizora w pubie, w którym każdy z nas brał już udział kilka razy.  Bardziej nowoczesną wersją idealną na eventy firmowe jest live band karaoke – czyli występ na scenie z zespołem na żywo. Każdy uczestnik zabawy będzie mógł doświadczyć niezapomnianych emocji i przez chwilę poczuć się jak gwiazda rocka. Chociaż brzmi to wszystko dość skomplikowanie to w rzeczywistości jest to pełna luzu i spontaniczności atrakcja, która może nadać naprawdę wyjątkowego klimatu.

Jeśli dostarczysz swoim gościom prawdziwych, czystych emocji, nawet drobne niedociągnięcia organizacyjne nie będą miały znaczenia. Event tworzą ludzie, a nie sprzęt i dopracowany grafik.

Share