7 elementów dobrego designu eventowego

Miejsce, które wybieramy na event oraz sposób, w jaki je udekorujemy ma bardzo istotny wpływ na odbiór wydarzenia oraz marki. Dobry design może zmienić atmosferę i nadać nawet najmniej interesującej lokalizacji  „tego czegoś”. Nie bójmy się eksperymentować z wystrojem, nie ograniczajmy się do standardowych mebli eventowych, do schematycznych ustawień dekoracji, ścianek, banerów itp.

Działajmy z rozmysłem. Inspirujmy się nieustannie, szukajmy nowości i pobudzajmy wyobraźnię! Eventowy desing jest czymś więcej, niż jedynie wpływanie na to, aby nasza lokalizacja wyglądała dobrze i zachęcała klientów do pozostania na wydarzeniu –  to jest sztuka! Chcesz ją opanować i stać się mistrzem aranżacji przestrzeni? Oto siedem podstawowych elementów, które powinieneś poznać!

#1. Przestrzeń!

Miejsce eventu oraz jego otoczenie jest jak płótno malarza, które stanowi tylko bazę do stworzenia efektu WOW. Aby zadbać o każdy szczegół, musimy poznać dokładnie jego parametry i wymiary, a także charakterystykę. Na samym początku warto postawić się na miejscu uczestników eventu i przejść wokół obiektu, aby zrozumieć, gdzie i w jaki sposób goście będą wchodzić i wychodzić. Poznając przestrzeń z punktu widzenia naszego beneficjenta będziemy w stanie rozplanować takie punkty jak szatnia, recepcja, poszczególne strefy czy scena, Postarajmy skupić się na oczekiwaniach i potrzebach odbiorcy. Dodatkowo spróbujmy uruchomić dziecięcą wyobraźnie, która nie zna barier. Gdyby dało się wszystko, to co byśmy zrobili?

Taka wstępna  faza planowania eventu jest bardzo ważna. Pamiętajmy również o tym, aby zachować odpowiedni balans między umeblowaną, a wolną przestrzenią na evencie. Często zdarza się tak, że zabierając się za dekorowanie niezagospodarowanych miejsc, finalnie okazuje się, że trochę nas poniosło. I obiekt jest zagracony. Tego starajmy się więc unikać, jak mówi znana reguła: mniej znaczy więcej.

#2. Zadbaj o linię!

O tym rozwiązaniu bardzo często zapominamy, a szkoda, bo linie mogą optycznie powiększyć naszą przestrzeń. To od nas zleży jak je rozplanujemy. Skąd wziąć „linie”? Bynajmniej nie mamy na myśli rozwijania szpulki z nićmi – chodzi nam oczywiście o symetrię! Im więcej pojawi się na naszym evencie prostokątnych dodatków, tym większa optycznie będzie przestrzeń.

Poziome linie można dodawać za pomocą podłużnych, długich, prostokątnych dywaników, stołów lub płytek podłogowych. W tym wypadku warto skorzystać z rady dekoratora czy scenografa, który zna zasady planowania przestrzeni w taki sposób, aby wszystko wyglądało estetycznie i praktycznie.

Ponadto pionowe linie można wyeksponować za pomocą zasłon, kolumn i draperii. Jeśli nasze wydarzenie mieści się w dużej wysokiej hali, gdzie roi się od wystawców, warto pomyśleć nad zawieszeniem pionowych rollupów na nad stoiskiem. Zachowana zostanie symetria, a niewykorzystana przestrzeń się zapełni.

#3. Zrób formę

Formy w dziedzinie sztuki oznaczają właściwości związane z kształtem. To układy, zarysy, obiekty 3D, które mogą tworzyć pewne finalne wersje naszych dzieł – w tym przypadku aranżacji przestrzeni. Formy pomagają zaadoptować przestrzeń do naszych potrzeb, dodać jej charakteru i odpowiedniej atmosfery. Tutaj możemy sami decydować, na jakich kształtach chcemy się skupić. Może to być mieszanka kół, trójkątów, kwadratów lub jeden konkretny rodzaj figur.

Jak bawić się formą?

  • Diabeł tkwi w szczegółach! – Baw się formą wynajdując niespotykane, dziwne i niekonwencjonalne dekoracje. Nie musi być ich wiele. Jeden nietypowy element lub rzeźba w zupełności wystarczy. W ten sposób pokażesz odbiorcom, że dekoracja może mieć również wpływ na ich samopoczucie! I wprawić w wesoły nastrój. Przykład –  na 38 piętrze – Warsaw Spire w przestrzeni konferencyjnej mieści się  duży biały jednorożec! Po co? To głupie pytanie! Bo tak! Nie nie wszystko musi być funkcjonalne i być po coś,  jednak warto, aby było spójne, estetyczne i przyciągało uwagę.
  • Graj proporcjonalnie! – Pamiętajmy jednak, że bardzo ważne jest dostosowanie rozmiaru dekoracji do wielkości obiektu.  To ma duży wpływ na całokształt odbioru! Jeśli będzie za dużo wszystkiego ludzie będą czyli się przytłoczeni, a jeśli za mało pomyślą, że nie było budżetu i nie zwrócą uwagi na szczegóły.  Nie bójmy się mimo, wszystko działać z rozmachem! Jeśli pokusimy się o dużą dekorację np.  Imponujący łuk wejściowy, możemy przenieść uczestników ze świata zewnętrznego do naszej rzeczywistości i zanurzyć ich w doświadczeniu.
  • Pokaż, że przedmioty codziennego użytku też mogą zaskakiwać! – Sposobem na przyciągnięcie uwagi uczestników  może być odtworzenie  obiektu codziennego użytku w większym gabarycie np. łyżka w gigantycznym rozmiarze albo sofa – takie nieoczekiwane atrakcje momentalnie znajdują się w centrum zainteresowania.

#4. Światło

Oświetlenie to kluczowy element każdego eventu. Dlatego zadbaj o to, aby zostało odpowiednio zagospodarowane, ponieważ może ono mieć wpływ na to, jak uczestnicy postrzegają przestrzeń eventu. Dzięki samemu oświetleniu możesz skierować uwagę na różne obszary, wytworzyć właściwą aurę elementów, na ekspozycji których ci zależy oraz  utworzyć pionowe kolumny lub stworzyć poziomą ścieżkę prowadzącą przez obiekt. Nastrój i  atmosfera są również silnie uzależnione od oświetlenia, dlatego ważne jest, aby poświęcić trochę czasu na jego udoskonalenie. W przypadku imprez w ciągu dnia spróbuj wybrać miejsce z dobrym, naturalnym światłem. W przypadku imprez nocnych baw się kolorami i poziomem jasności!

Lubisz eksperymentować? Wypróbuj te światła:

  • Uplighters: Światła umieszczone w górę, aby rzucać światło na ściany i kolumny
  • Gobo: Światła z wzorzystymi szablonami
  • Pin / spotlights: Światła skupiające się na określonych obiektach
  • Washlights: Światła, które „malują” twoją przestrzeń kolorem
  • Taśmy LED: cienkie paski świateł, które można wyginać w różne kształty
  • Meble LED: Podświetlane paski, podium i stoły, które wyróżniają się na tle innych

#5. Kolor

Gra kolorów pomoże uzyskać efekt, o jakim marzysz. Warto tutaj skupić się na psychologii kolorów! Jeśli chcesz, aby uczestnicy skupili się i czegoś nauczyli, wybierz zielony lub błękit. Szukasz kreatywności? Pomyśl o  odcieniach różu czy pomarańczu. Ważne! Upewnij się, że używasz koloru na swoją korzyść podczas całego wydarzenia poprzez: zestawienie go z kluczowymi elementami, takimi jak dekoracje, oświetlenie i materiały drukowane, a także oznakowanie czy menu.

Baw się różnymi odcieniami barw podstawowych, aby zwiększyć zainteresowanie swoją estetyką, zachowując przy tym spójny wygląd.

#6. Tekstura

Podczas aranżowania nie zapominajmy o oddziaływaniu na wszystkie zmysły naszych beneficjentów. Tekstura odgrywa dużą rolę w tym, jak ludzie będą fizycznie angażować się w wydarzenie. Na przykład „skacząca”, gumowa podłoga dobrze sprawdzi się na aktywnych eventach. Puszysta ściana będzie nieustannie głaskana. A lodowy posąg z ciekawości zostanie „sprawdzony” przez uczestników, którzy nie do końca mogą wierzyć w to, że jest prawdziwy!

Warto również zastanowić się, jak będą wyglądać wybrane materiały, także na zdjęciach. Teksturowe ścianki cieszą się ostatnio dużą popularnością, dlatego dąż do ciekawej mieszanki takich powierzchni! Możesz ją stworzyć dzięki naturalnym i sztucznym elementom.

Oprócz widocznej tekstury (tam, gdzie tekstura jest zarówno zauważalna gołym okiem, jak i odczuwalna), istnieje również tekstura wizualna (wyobraź sobie tapetę z nadrukiem z cegły). Oba mogą poprawić wrażenia zmysłowe i estetyczne.

#7. Rośliny

Nie można o nich zapomnieć, tworzą nie tylko dekoracyjny element przestrzeni, ale także mogą pełnić funkcję kącika relaksu! Zieleń i rośliny to potężne środki poprawiające nastrój. Udowodniono, że zmniejszają stres, a nawet poprawiają koncentrację. Jako element projektu aranżacji mogą być użytecznym narzędziem pomagającym osiągnąć cele wizualne. Pamiętajmy, że istnieje dużo roślin o różnych kolorach, kształcie, zapachu i rozmiarach.

Jak wykorzystać rośliny na evencie?

  • Wiszące rośliny – niczym wiszące ogrody należące do 7 cudów świata. Dzięki takiemu rozwiązaniu zapełnimy przestrzeń na wysokości, a z dołu, czyli z perspektywy uczestnika, sufit będzie wyglądał jak zielony, roślinny baldachim.
  • Żywe tła, filary lub ściany – ostatnio króluje nowy trend na roślinne ściany. Świetnie dostosowują się do otoczenia, są dobrym tłem do robienia zdjęć, a także podstawą na stworzenie aktywności dla beneficjentów.