Czy tramwaj może zatrzymać SMOG?

Na początku października opublikowano raport Międzyrządowego Panelu ds. Zmian Klimatu, który nie pozostawia złudzeń dotyczących katastrofy klimatycznej. 91 naukowców z 40 krajów przeanalizowało ponad 6 tys. naukowych badań dotyczących globalnego ocieplenia. Mamy 12 lat, żeby zatrzymać globalne ocieplenie na poziomie 1,5 st. Pół stopnia więcej spowoduje brak żywności wywołany suszami, który dotknie setki milionów, a w oceanach będzie o połowę ryb mniej.

No i teraz pewnie zastanawiacie się, co to ma wszystko wspólnego z eventami? Ostatnio pisaliśmy, że szeroko rozumiane działania eventowe (event & experimental marketing) są doskonałym nośnikiem komunikacji ważnych problemów społecznych (można przeczytać o tym tutaj). Tym razem zwracamy uwagę na aspekt dbania o naszą planetę i problem smogu, z jakim od dłuższego czasu toczymy boje.

Jesteśmy zachwyceni niestandardową akcją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego – antysmogowym tramwajem, który w ramach akcji „Mogę zatrzymać SMOG” jeździł do niedzieli 21 października w Katowicach, Chorzowie, Świętochłowicach, Bytomiu, Rudzie Śląskiej, Zabrzu, Gliwicach, Sosnowcu i Będzinie. Na jego pokładzie, w otoczeniu żywej zieleni i przy dźwiękach ptaków, pasażerowie mogli się dowiedzieć, jak skutecznie walczyć ze smogiem. Uwagę na wyjątkowy pomysł zwróciło nawet prestiżowe brytyjskie pismo „The Economist”.

 

Skuteczna walka ze smogiem musi odbywać się na wielu płaszczyznach. Przede wszystkim zależy nam na zainteresowaniu mieszkańców tematem czystego powietrza i smogu. Działania, jakie podejmujemy, mają pobudzać do refleksji, jaki mamy wpływ na jakość powierza. Musimy uświadomić sobie, że to także my przyczyniamy się do złej jakości powietrza i w dużej mierze od nas zależy stan środowiska. „Przebranie” nieemisyjnego tramwaju okazało się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Z jednej strony promujemy komunikację miejską, a z drugiej zwracamy uwagę, że każdy z nas może przysłużyć się w walce o czyste powietrze. Musimy szukać odpowiednich form komunikacji w tej sprawie z mieszkańcami. Antysmogowy Tramwaj to kolejna taka inicjatywa i z pewnością nie ostatnia.

– mówi Wojciech Saługa, marszałek województwa śląskiego.

Za niestandardową akcję z udziałem Antysmogowego Tramwaju odpowiada Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Koncepcja kreatywna zielonego tramwaju to efekt działań Agencji Komunikacji Marketingowej Business Consulting, Wietrznego Pola oraz Pracowni bro.KAT.


Zaangażowanie i działanie we wspólnym ważnym celu od wielu lat wykorzystywane jest jako motyw na evencie, który buduje poczucie posiadania wpływu na otaczającą nas rzeczywistość. Dla klientów jest to doskonała okazja do pokazania swojej wrażliwości społeczno – środowiskowej, co zbliża konsumentów do marki. Zastanów się, może przy kolejnym swoim projekcie eventowym, będziesz mógł wykorzystać ten aspekt.

Share