Foto atrakcje i pomysły na ścianki, które musisz znać

Organizacja każdego, mniejszego czy większego wydarzenia, jest trochę jak układanie puzzli. Ostatecznie wszystkie elementy powinny do siebie pasować. Oczywiście media społecznościowe i fotografia eventowa idą w parze. W końcu sukces naszego wydarzenia zależy w pewnej części od ilości udostępnianego materiału! Także przez uczestników, w ich mediach społecznościowych.

Dlatego ścianki fotograficzne, foto budki i inne zdjęciowe atrakcje mają na celu zaangażowanie uczestników w wydarzenie i pokazanie szerszej grupie odbiorców poprzez obraz, że po prostu dobrze się bawimy!

Jeśli fotograficzne kąciki na evencie są dobrze wykonane i pomysłowe, jest większa szansa, że jeszcze tego samego wieczoru pojawią się w wielu miejscach w sieci. Zwykła, nudna ścianka obklejona logotypami sponsorów już nie robi na nikim wrażenia. Ludzie oczekują teraz czegoś więcej – przede wszystkim estetycznego, ciekawego i angażującego miejsca, w którym będą mogli zrobić sobie zdjęcie. Nie wiesz jak się za to zabrać? Nic nie szkodzi, służymy pomocą!

Ścianka sławy – nie tylko czerwony dywan

Istnieje kilka propozycji wykonania takiej ścianki. Możemy stworzyć klasyczną  i wszystkim znaną opcję, jednak dziś łamiemy standardy i przedstawiamy zupełnie inne rozwiązania. Pokazanie logotypów jest ważne, ale pomyślmy o tym w inny sposób – każda, biała lub czarna sponsorska ścianka wygląda podobnie. Jak w takim razie wkomponować logotypy i nie zawieść klienta oraz sponsorów, jednocześnie będąc otwartym na nowe trendy?

Przede wszystkim dobrze będzie postawić na niecodzienną formę – czyli na przykład nazwę firmy lub eventu w wersji neonowej, albo wielkich, trójwymiarowych liter! Jeśli przeniesione w ten sposób do świata realnego logo będzie jednym z elementów ściankowej scenografii – to bardzo dobrze.

  • Kreatywne rozwiązanie zastosował Moet na swoim evencie, gdzie duże, trójwymiarowe litery wyprzedzały sponsorską ściankę. Na standardowym tle widniały logotypy marki, a litery stojące z przodu układały się w napis #moetmoment – czyli hashtag imprezy. Dzięki temu osoby, które robiły sobie zdjęcia, od razu wiedziały, w jaki sposób tagować je w mediach społecznościowych.  Ta opcja świetnie sprawdzi się w przypadku, kiedy chcemy pozostać przy standardowej wersji ścianki, jednak dodając do niej jeden, oryginalny element.
  • Dobrym wariantem jest także ten z drugiego zdjęcia, event Virgin Mobile. Pasująca do czerwonego dywanu ścianka z kubeczków w tym samym kolorze, a na niej trójwymiarowe „banery” sponsorów. Tutaj też zachowujemy założenie tego miejsca, ale wychodzimy z ram i tworzymy coś nowego.

  • Neony opanowały internet, dlatego też świetnym rozwiązaniem będzie wprowadzenie ich w fotograficznym punkcie imprezy. Możemy pokusić się o stworzenie własnego, unikatowego neonu. Jest na rynku wiele firm, które zajmują się ich wykonywaniem, dlatego dobrą opcją będzie zamówienie jednego lub kilku, dedykowanych neonów. Możemy z nich nie tylko stworzyć ściankę, ale także wykorzystać w dekoracji innych stref eventu.

  • Kwiaty i rośliny są zawsze dobrą opcją! Czy to sztuczne, czy prawdziwe – każde komponują się świetnie, pasują do wielu wydarzeń, a przede wszystkim zdjęcia na ich tle są ostatnio dość modnym trendem Instagrama. Powyżej mamy świetny przykład stworzenia z nich logotypu oraz wkomponowania nazwy firmy w taką roślinną ściankę. Należy jednak pamiętać, że kwiaty prawdziwe są o wiele droższe i trudniejsze w utrzymaniu. W związku z tym dobrze będzie zadbać o ich nawodnienie, temperaturę na sali i odpowiednich datach oraz godzinach ich przyjazdu. Decydujmy się na nie wtedy, kiedy warunki na evencie nie są ekstremalne. Chyba nikt z uczestników wydarzenia nie chciałby oglądać… zwiędłej ścianki, prawda?

W blasku fleszy?

Mała rada odnośnie ścianki, która wydaje się oczywista, jednak w praktyce okazuje się, że nie dla wszystkich – pamiętajcie o dobrym oświetleniu i przestrzeni wyznaczonej na ściankę!

  • Osoba, która pozuje, musi być odpowiednio doświetlona, aby takie zdjęcie po prostu dobrze wyszło. Jeśli chcecie dobrych ujęć z waszego eventu w mediach społecznościowych, musicie zadbać o to, aby każdy mógł zrobić sobie perfekcyjną fotografię także telefonem. Fotografowie i reporterzy mają zwykle lampy błyskowe i obiektywy, które mogą dostosować do wielkości fotografowanej przestrzeni. Jednak przeciętny uczestnik eventu przychodzi jedynie ze smartfonem. I to nim robi zdjęcie, które wrzuca na media społecznościowe. Pozwólmy więc, aby miał do tego warunki.
  • To samo dotyczy się przestrzeni – musimy pozostawić odrobinę miejsca, aby uczestnik mógł swobodnie zrobić zdjęcie. Nikt nie lubi nieproszonych gości w kadrze, albo konieczności ucinania zdjęcia z powodu zbyt ciasnych kadrów.
Dedykowane foto punkty – make your event insta-friendly!

Jeśli chcemy przenieść nasz event także na Instagrama, to powinniśmy stworzyć na naszym wydarzeniu foto punkt. Jeśli nawiązuje do tematyki wydarzenia i dodatkowo rzuca się w oczy i jest estetyczny – to bardzo dobrze się składa. Wybór mamy duży – spośród takich atrakcyjnych foto punktów możemy zdecydować się na wiele nietypowych rozwiązań. Pokażemy wam te wszystkim znane i damy znać, jak można je urozmaicić. Oprócz tego mamy kilka inspirujących propozycji, które zupełnie zmienią wasze postrzeganie imprezowych foto punktów!

Foto budka

Zacznijmy od najbardziej klasycznej i wszystkim znanej opcji robienia sobie zdjęć na wydarzeniu. Mechanizm jest zwykle prosty – mamy jakieś tło, a na statywie zabudowane urządzenie, zwykle tablet – którym w prosty sposób robimy sobie zdjęcie. Wysyłamy je potem na naszego maila, ewentualnie udostępniamy na Facebooku. Dodatkowo do dyspozycji są różne gadżety, które możemy użyć na zdjęciach. Jednak taka foto budka to rozwiązanie dość oklepane. Owszem, jest fajna, angażuje uczestników, ale to właściwie tyle. Jednak to rozwiązanie wcale nie musi opierać się na samym wynajęciu takiego gadżetu!

  • Spróbuj sprawić, aby taka foto budka była dedykowana konkretnemu eventowi! Co to znaczy? Chodzi o spersonalizowanie gadżetów do zdjęć oraz scenografii. Możesz zlecić grafikowi zaprojektowanie chmurek i grafik, które następnie zostaną wydrukowane i staną się częścią scenografii! Mogą być to elementy, zabawne teksty w dymkach i logotypy firmy czy nazwa imprezy. Ważne, żeby były one stworzone w kreatywny sposób – tak, jak powyżej. Event marki Nike, fotobudka taka, jak każda inna. Jednak wydrukowane ciężarki i atrybuty każdego, kto chodzi na siłownię dodają oryginalności całej inicjatywie. Mały element, który można wprowadzić za niewielką kwotę, a efekt jest bardzo pozytywny.
  • Scenografia to istotny element takiego miejsca. Zamiast trzaskać zdjęcia na tle ścianki sponsorskiej, lepiej wyznaczyć konkretne miejsce, które może posłużyć jako fotobudka. Piękna i oryginalna scenografia sprawdzi się o wiele lepiej, niż takie standardowe miejsce. Na zdjęciu powyżej mamy świetny przykład estetycznej scenografii. Balony i gadżety, które posiadamy, mogą posłużyć jako „wypełnienie” naszego tła. Dobrze, kiedy postaramy się z kompozycją albo zaangażujemy w to naszego scenografa. Efekt gwarantowany, a miejsce jak najbardziej „insta-friendly”.
  • Dlaczego to takie ważne? Chyba każdy wie, jak zwykle wygląda pozowanie osób, które na co dzień nie stają po drugiej stronie obiektywu. Ludzie są spięci, zmieszani, sztucznie wyglądają na zdjęciach i nie wiedzą, co zrobić np. z  dłońmi albo jak się ustawić. W efekcie nie są zbytnio zadowoleni z tych zdjęć. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest wręczenie fotografowanym takich właśnie gadżetów i postawienie ich w miejscu, które doda im komfortu. Poczują się wyluzowani i nie będą mieli problemu z tym, w jaki sposób powinni ustawić się do zdjęcia.
Scenograficzne dzieła sztuki

Idealnie wystylizowana scenografia to jedna z takich rzeczy, które mogą zaangażować ludzi do robienia zdjęć. Warto do scenografii zaliczyć także punkt foto, w którym nasi uczestnicy wydarzenia będą mogli zrobić sobie zdjęcie!

Budowanie takich mini-scenografii, które przypominają małe studio fotograficzne może przenieść naszych uczestników do zupełnie innego świata. Oto przykładowe pomysły na takie niestandardowe aranżacje.

Lustro, które robi selfie

Atrakcja, która jest mniej znana w Polsce (choć istnieją firmy wynajmujące takie atrakcje), ale za granicą, zwłaszcza w krajach azjatyckich robi ogromną furorę.  Co to takiego? To interaktywne lustro, za pomocą którego  możesz wykonać sobie selfie. I to bez widocznej dłoni z telefonu.

Na ekranie lustra wybierasz sobie rozmiar zdjęcia i inne preferencje, ustawiasz się i do dzieła! Selfie wykonane!

360 stopni zatrzymane w czasie i inne trójwymiarowe atrakcje

Same zdjęcia nie wystarczą, zwłaszcza przy dzisiejszych technologiach! Dlatego warto pójść o krok dalej i zaproponować ludziom inny rodzaj rozrywki. Gify są dziś w cenie, dlatego wszelkiego rodzaju gif budki, zwłaszcza trójwymiarowe, posłużą jako kolejna, świetna atrakcja.

Zatrzymanie momentu w 360 stopniach to strzał w dziesiątkę. Istnieje kilka wersji tej atrakcji – w spowolnionym tempie, ruchoma, z efektem „rybiego oka”. Zakładamy, że wielu event managerów zdążyło już zapoznać się z firmami oferującymi tak efektowne „kamerki”. Są niezwykle popularne na wydarzeniach i na pewno wielu z was udało się zdobyć takiego gifa ze sobą w roli głównej!

 

Share