Kawa na evencie – jak to robić kreatywnie?

Kawa jest nieodłącznym elementem życia wielu z nas. Kto przecież nie lubi aromatu świeżo zmielonych ziaren? Wiele osób traktuje picie kawy jako codzienny rytuał – poranna prasa, śniadanie i filiżanka kawy. Takiej, jaką lubi się najbardziej.

Kawa towarzyszy nam w pracy, w domu, na mieście. Lubimy ją wypić, kiedy jesteśmy zrelaksowani. Delektujemy się nią z samego rana, gdy pojawimy się w naszym miejscu pracy. Pijemy ją w biegu jadąc samochodem czy spiesząc się na metro. Z naszymi bliskimi lub na spotkania biznesowe również umawiamy się na kawę. Dlatego nie może jej także zabraknąć na eventach.

Temat kawy na evencie jest zwykle nieskomplikowany – na wydarzeniu serwowany jest po prostu standardowy napój z kofeiną.

Lepszy lub gorszy, po prostu jest. Dotychczas uczestnicy eventów nie zwracali na nią większej uwagi. Musiała się pojawić, bo przecież uczestnicy wydarzenia często chcą się jej napić. Jednak jej jakość bardzo często pozostawiała wiele do życzenia.

Z pomocą przychodzi Mobilny Barista! To jedna z tych firm, które kawę traktują z pasją i szacunkiem. To usługa obsługi baristów na różnego rodzaju eventach, targach, konferencjach oraz imprezach plenerowych. Bariści potrafią uatrakcyjnić każde wydarzenie lub targi branżowe. W ich ofercie znajduje się również bar ze świeżymi sokami i smoothies lub bar z lemoniadą, który świetnie sprawdzi się w upalne dni. Dostępny jest także bar z zimową herbatą idealny na zimę, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie, na odpowiednią porę roku.

Dziś kawa to nie tylko produkt, ale też ważny element marketingu podczas targów branżowych!

Kreatywne podejście do wykorzystania kawy na evencie to coś, co może zwrócić uwagę nawet najbardziej wymagających uczestników wydarzeń i klientów. Logo firmy lub eventu wydrukowane na pysznej kawie? To hit ostatnich sezonów. Kto by nie chciał również wziąć udziału w warsztatach przygotowywania kawy lub zobaczyć pokazu baristycznego w wykonaniu człowieka, który zna się na rzeczy i tworzy dzieła sztuki przed szeroką, eventową publiką?

Dlaczego to właśnie kreatywność jest tak istotna w oferowaniu usług eventowych? Czy personalizacja takiej kawy wpływa na odczucia klienta i uczestników wydarzenia?

„Personalizacja produktu, szczególnie za pomocą drukarki do kawy bardzo pozytywnie wpływa na odczucia klienta oraz uczestników eventu. Takie logo na kawie to świetna forma reklamy dla naszego klienta! Wyobraźmy sobie, że każdy uczestnik ogromnych targów, który był na naszym stoisku chodzi po hali targowej z kawą z naszym logiem, gdzie nie dość, że nasza kawa wyróżnia się wyjątkowym smakiem to do tego wszyscy zastanawiają się jak zrobione jest te logo na kawie? Taka forma reklamy, którą zapewniamy, bardzo pomaga nam budować bliskie relacje z naszymi klientami. Drukarka do kawy na stoisku targowym bardzo przyciąga uwagę, robiąc ogromne show a logo na kawie to naprawdę świetny nośnik marketingowy.” – mówi Alicja Brzezowska, Mobilny Barista.

Jak wygląda proces drukowania?

Takie drukarki to zdecydowanie nowość na naszym rodzimym rynku eventowym. Wielu beneficjentów zastanawia się nad tym, w jaki sposób to działa. W końcu takie atrakcje zawsze rodzą pytania. Także te odnośnie inspiracji – w końcu zawsze najpierw pojawia się pomysł i inspiracja, a dopiero później wdrożenie planu w życie!

„Tak naprawdę to pomysł na drukarkę do kawy zaczerpnęliśmy od naszych kolegów z Azji. W Chinach czy Korei taka drukarka była popularna już 10 lat temu! Proces drukowania wygląda w ten sposób, że drukarka nadrukowuje logo na kawie a dokładniej na powierzchni dobrze spienionego mleka jadalnym tuszem. Cały proces trwa od 5 do 8 sekund. Do wydrukowania poprawnego wydruku na kawie niezbędne jest przygotowanie poprawnej kawy mlecznej – czyli niezbędny jest do tego barista oraz ekspres ciśnieniowy. Oferta naszej drukarki kawowej jest zawsze dodatkiem do coffee baru.”

Pokazy baristyczne na eventach

„Pokaz baristyczny to uniwersalna atrakcja na wszelkiego rodzaju wydarzenia. Organizujemy je dla konkretnych grup słuchaczy oraz jako ciekawa atrakcja na stoisku targowym. Oprócz pokazów baristycznych chętnie organizujemy również pokazy przygotowywania koktajli owocowych lub świeżo wyciskanych soków a w swojej ofercie mamy nawet pokazy barmańskie!”

Obecność kofeiny na evencie od razu staje się bardziej przyjazna, kiedy w grę w chodzi bardziej aktywna forma prezentacji produktu lub rozrywka. Ludzie lubą wszelkiego rodzaju pokazy i atrakcje. Jeśli można tylko połączyć je z czymś praktycznym lub powszechnym – w tym przypadku z piciem kawy – od razu staje się to wiele bardziej interesujące.

Zwyczajny ekspres jest po prostu ekspresem. „Zwykły” barista to po prostu pan, który robi nam kawę. Dlatego warto zachęcić ludzi czymś o wiele bardziej kreatywnym. Pokaz baristyczny zawsze stanie się wyjściem z sytuacji, również wtedy, kiedy atrakcje na naszym wydarzeniu powinny być stonowane. Pokaz baristyczny sprawdzi się więc w przypadku targów, konferencji czy śniadania prasowego.

Naucz innych robić dobrą kawę!

Dużą popularnością na wydarzeniach cieszą się różnego rodzaju warsztaty. Dlaczego w takim razie nie można by było zorganizować takich warsztatów z robienia kawy? Umówmy się – ludzie w dzisiejszych czasach są zabiegani. Nie mają czasu na wiele rzeczy, a możliwości jest przecież tak wiele. Niektórzy bardzo chcieliby nauczyć się czegoś nowego lub mają jakąś pasję czy zajawkę, ale nie znajdują chwili na nauczenie się tego. Tak może być np. w przypadku robienia dobrej kawy i poznania tajników najlepszych baristów! Dlatego zorganizowanie pokazów baristycznych jest strzałem w dziesiątkę. Ludzie nauczą się czegoś nowego, będą współpracować, a co za tym idzie – dobrze się bawić. A poza tym satysfakcja ze zrobienia czegoś samemu zawsze jest wysoka!

„Warsztaty z naszej oferty są dostępne w różnych formach. Jak najbardziej organizujemy je na eventach, ale nie tylko. Najczęściej wybieraną formą realizacji warsztatów są zorganizowane warsztaty dla pracowników różnych firm, w formie na przykład degustacji kawy, warsztatów latte art, degustacji whisky lub piwa kratowego.”

Ciekawą formą integracji może być też wspomniana wyżej degustacja! Nic tak nie nakłania do rozmowy, jak właśnie możliwość skosztowania przeróżnych kaw czy trunków. Wymiana poglądów na temat preferencji co do napojów i doznań smakowych jest idealnym pretekstem do rozmowy. Sprawdzi się nawet na imprezach integracyjnych czy konferencjach!

Kawa na evencie – o czym warto pamiętać?

Dobra kawa to klucz do sukcesu oraz do serc uczestników eventu! Dlatego warto zauważyć, co jest istotne i stosować się do takich zasad, które zapewnią klientowi i pozostałym osobom na evencie pozytywne wrażenia.

  • Oryginalność to podstawa. Sama kawa nie robi na nikim wrażenia. Jeśli chcesz, aby stała się ważnym elementem eventu, zaproponuj kawę w takim wydaniu, w jakim oferuje to np. Mobilny Barista! Pokazy baristyczne, warsztaty czy może baristę, który oprócz wykonywania swojej pracy nawiązuje śmiały kontakt z uczestnikami eventu i opowiada im przeróżne ciekawostki ze świata kawy. Ludzie to docenią, klient także.
  • Jakość wiele mówi o firmie oraz jej podejściu do tematu. Serwowanie słabej i nikomu nie smakującej kawy na evencie to już przeżytek. Wyrzuć do kosza automat do kawy, saszetki „3 w 1” czy smakującą polowymi warunkami kawę z warnika. Dzisiejszy konsument jest mądrzejszy, niż myślisz! Stawiaj więc na jakość, nie na ilość. Dobra kawa to podstawa!
  • Personalizacja kluczem do sukcesu. Drukarka kawowa to coś, co będzie efektowne i zrobi dobre wrażenie. Uczestnicy wydarzenia poczują się w pełni profesjonalnie, dlatego taki nadruk na kawowej piance np. z logo firmy czy agencji eventowej będzie czymś wyjątkowym i wywoła uśmiech na niejednej twarzy.
  • Wybór, o którym niestety bardzo wiele osób zapomina. W dzisiejszym świecie ogromna ilość osób decyduje się na to, aby przejść na weganizm. Mleko krowie czy laktoza w nim zawarta niestety bardzo często także uczula. W związku z tym znaczna część społeczeństwa ze względów zdrowotnych nie może go spożywać. Dlatego zadbajmy o to, aby konsument miał wybór. Mleko roślinne – sojowe, migdałowe, owsiane, ryżowe – nie powinno już być niczyją „hipsterską fanaberią”, a czymś zupełnie zwyczajnym. Dajmy więc ludziom możliwość wyboru.