Najlepsze akcje marketingowe Netflixa

Chyba nie ma osoby, która nie zwróciłaby uwagi na chociaż jeden z elementów komunikacji marketingowej Netflixa. W mediach społecznościowych prowadzą zabawne konwersacje z użytkownikami, a ich kampanie wywołują uśmiech na twarzy nie tylko u fanów seriali. Choć ci maja akurat większy ubaw, doszukując się serialowych smaczków na ulicach miast czy w internetowych wpisach.

Dziś przedstawimy wam najlepsze naszym zdaniem akcje marketingowe platformy Netflix! W naszym zestawieniu znajdziecie akcje analogowe, jak i te internetowe! Usiądźcie wygodnie, zróbcie sobie popcorn i weźcie ulubiony napój – ruszamy na wyprawę śladem Netflixowych kampanii, od ulic miast, przez social media, aż po event!

Narcopolcos, Mundial i idealny RTM

Pamiętamy mecz Polska – Dania podczas eliminacji do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, w którym to nasza drużyna przegrała aż 4:0. Dokładnie wtedy powstał ten właśnie zwiastun Narcos.  Netflix zagrał na nosie… naszej reprezentacji i wszystkim samozwańczym znawcom piłki nożnej. Czyli tak naprawdę większości Polaków! Po fatalnym meczu polskiej reprezentacji ta reklama mówi sama za siebie – tutaj nie mamy nic do dodania, wystarczy obejrzeć i samemu wyciągnąć wnioski! 🙂

Poza tym przy okazji promocji 3 sezonu Narcos – serialu, który już wcześniej cieszył się przecież wystarczającą popularnością – zainteresowanie nim wzrosło jeszcze bardziej! Dodatkowo powstała kampania z minidokumentem „Narcopolcos”, która porównuje zarobki karteli narkotykowych z polską mafią. Trzeba przyznać, że nasi rodowici przestępcy wypadają blado na tle kolumbijskich karteli z Pablo Escobarem na czele. Takiego zwrotu wydarzeń nie powstydziłby się nawet Patryk Vega!

Stranger Bikes

W ramach promocji 2 sezonu „Stranger Things” Netflix zamienił jedną z warszawskich stacji rowerów publicznych w… przerażającą wersję rowerowej stacji. Dokładnie taką, jaka istniała w serialu, po „drugiej stronie” świata, w innym wymiarze – czyli mroczną, dziwną i przerażającą. Wszystko to oplatały obumarłe konary drzew, pajęczyny i wyglądało na podniszczone. Rowery, które się tam znalazły natomiast do złudzenia przypominały te, na których jeździli główni bohaterowie serialu. Netflix zapowiadał, że takich dziwnych zjawisk będzie w kraju więcej!

Dodatkowo warto dodać, że wokół zdarzenia powstała sekretna akcja. Prawdopodobnie kilka osób otrzymało drogą mailową specjalny kod, dzięki któremu mogły odblokować rower. Te osoby, którym się to udało, mogły wziąć udział w specjalnym, tajemniczym evencie organizowanym przez Netflix, na którym odbyła się projekcja pierwszego odcinka „Stranger Things”. Wydarzenie zorganizowane zostało w domu stylizowanym na posiadłość głównego bohatera. Do celu „wybrańcy” dotrzeć mieli rowerami, mijając po drodze serialowe atrakcje.

 BoJack Horseman w Polsce!

Ta kreskówka dla dorosłych o człowieku-koniu będącym upadłym celebrytą lat 90, który prowadzi dość autodestrukcyjny styl życia podbiła serca fanów także w naszym kraju. Ludzie wyczekiwali 5 sezonu z niecierpliwością, dlatego Netflix postanowił uprzyjemnić im te oczekiwania.

Co pojawiło się na ulicach Warszawy? Coś, co zapewne dostrzegł każdy fan BoJacka. Na ulicach miasta zawisł bilboard, który… znany był z poprzedniego sezonu serialu!

Twórcy BoJacka Horsemana w ironiczny sposób pokazują środowisko showbusinessu, a co za tym idzie także dziennikarzy, PR-owców i marketingowców! Dlatego tytułowy bohater w jednym z sezonów odbudowywał swoją karierę grając rolę w nowym filmie „Secretariat”. W związku z tym w serialu powstała kampania promująca „Secretariata”! Jak wyglądała?  W mieście Hollywoo rozstawiono lustra imitujące bilboardy z podpisem „You are Secretariat”. Przez to każdy przechodzień mógł identyfikować się z bohaterem, który przecież może wszystko, widząc swoją twarz w lustrze. W efekcie jednak nikt nie zauważał w lustrze siebie, a po prostu… niebo i chmury.

Właśnie dlatego Netflix postanowił żartobliwą kampanie z serialu wprowadzić do realnego świata. Na ulicach Warszawy pojawiły się bilboardy i murale z chmurami i podpisem „You are Secretariat”. Nie było pod nimi ani logotypów Netflixa, ani tytułu serialu. Dlatego tylko osoby, które oglądały poprzednie sezony BoJacka wiedziały, o co chodzi z tą reklamą! I przyznam szczerze – satysfakcja gwarantowana.

Kolejną świetną akcją, która promowała ten serial, było „przenikniecie” postaci BoJacka do innych sfer życia i popkultury. Taki zabieg zastosował Netflix na Instagramie we współpracy z portalem Noizz, który dodał krótkie oświadczenie o skandalicznym wybryku bohatera podczas pobytu w Krakowie!

Szanowni Państwo,w związku z zamieszczonym 12 września przez portal NOIZZ.pl materiałem przedstawiającym naszą czołową…

Opublikowany przez Netflix Środa, 12 września 2018

Kampania rozeszła się echem po internecie, a samo zdarzenie skomentowane zostało przez oficjalny, amerykański profil serialu, który złożył „oświadczenie” będące słowami samego BoJacka. Bohater twierdził, że picie z Polakami nie mogło skończyć się inaczej.

Trzeba przyznać, że Netflixowi kreatywności nie brakuje, zwłaszcza w kwestii storytellingu i samego, realnego przedstawiania postaci, które – choć są fikcyjne – dzięki nim ożywają i przenikają do naszego świata! To się ceni.

Magda Gessler ocenia więzienne jedzenie

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych akcji Netflixa przy promocji nowego sezonu „Orange is the New Black”. Krótki spot z polską restauratorką, która ocenia więzienne jedzenie zyskał ogromną popularność w internecie już w dniu premiery! Sam filmik został wyprodukowany w tak realistyczny sposób, że na pierwszy rzut oka trudno było stwierdzić, czy aby Magda Gessler naprawdę nie wystąpiła w serialu.

Gessler sugeruje więziennym kucharkom, żeby… „ogarnęły ten siet”, bo to, co podają w smaku zbliżone jest do „wątroby dla kotów”. Brzmi imponująco, na pewno zachęca do spróbowania więziennej kuchni z serialu! A jej komentarze są do złudzenia podobnie, jak w przypadku „Kuchennych Rewolucji”. Warto też dodać, że Magda Gessler, oprócz tego, że jest znaną polską restauratorką i często można zobaczyć ją w telewizji, opanowała też internet! Jej posty na Facebooku czy Instagramie od lat wzbudzają zainteresowanie, Magda stała się też bohaterką memów. Widocznie dlatego jej występ w spocie wywołał tak wiele emocji wśród odbiorców! Wszystko sprowadza się do jednego: BESOS!

Czarne lusterko – produkcja youtuberów

Black Mirror – serial, który intryguje i przeraża pokazując przyszłość i technologię w takim świetle, którego nikt z nas nie chciałby nigdy doczekać. W zeszłym roku platforma Netflix zaprosiła do współpracy znanych i utalentowanych twórców polskiego Youtube’a. Krótkometrażowe wersje Black Mirror stworzyli Krzysztof Gonciarz, G.F. Darwin, Martin Stankiewicz czy emce. Każda z wersji kultowego serialu, który charakteryzuje się tym, że każdy z odcinków ma odmienną fabułę, była równie mocna, co oryginały! Polscy twórcy sprostali zadaniu pokazując wadliwą stronę technologii, która może wprowadzić w błąd – jak w przypadku G.F. Darwin, czy zły wpływ na relacje międzyludzkie mediów społecznościowych – Krzysztof Gonciarz i Kasia Mecinski.

Wystawa Altered Carbon

Przy okazji promocji futurystycznego serialu „Altered Carbon” Netflix postanowił stworzyć w centrum Warszawy Pawilon. To fabuła opowiadająca o odkryciu ludzkości, która w sposób skuteczny poradziła sobie ze śmiercią. Wg. produkcji Netflixa świadomość człowieka można przenieść do innego ciała, czyniąc zgon jedynie „niedogodnością” w funkcjonowaniu ludzkości. Oczywiście taką niedogodność można łatwo przeskoczyć. Jak? Kupując sobie nową powłokę cielesną! Dlatego w ubiegłym roku Netflix zachęcił wszystkich do odwiedzenia pawilonu, w którym serialowa, futurystyczna korporacja Psychasec postanowiła zaprezentować najnowsze i najlepsze powłoki cielesne.

W Warsaw Bay City otwarty został polski oddział Psychasec. Wejście było niepozorne, jednak w środku czekała obsługa w charakterystycznych dla serialu, białych strojach przy stanowisku z logo Psychasec. W środku można było znaleźć tuby z przykładowymi powłokami cielesnymi, elektroniczne nośniki świadomości, które wszczepiane były w sztuczne ciała oraz futurystyczna sala. Odbyło się tam uroczyste otwarcie sklepu, gdzie z ekranu uczestników przywitał główny bohater produkcji grany przez Laurensa Bancrofta. Następnie wypowiadała się również polska ekspertka oraz pierwszy w kraju użytkownik powłoki cielesnej. Potem odbył się krótki pokaz filmu „Historia nieśmiertelności”, a następnie pokaz najnowszych produktów Psychasec – czyli niezawodnych ciał!

Wystawa trwała kilka dni, podczas których o konkretnych godzinach odbywały się pokazy nowych powłok Psychasec. Pawilon oferował również możliwość skorzystania z przymierzalni powłok, przy pomocy technologii Kinect. Dzięki temu każdy z odwiedzających mógł sprawdzić na własnym przykładzie, jak mógłby wyglądać w nowym ciele!