Perspektywa Organizatora – Michał Korejba

Michał Korejba

Event Creative Director w Allegro Agency.

Czym jest dla Ciebie event marketing?

Dla mnie event marketing to jedna z najskuteczniejszych platform do komunikacji z człowiekiem – nie klientem, a osobą, która ma swoje doświadczenia, preferencje, rzeczy, które lubi czy nienawidzi. To platforma, którą każda firma może wykorzystać w swoich działaniach strategicznych, ale magia zaczyna się dopiero tam, gdzie uda się wykreować żywy kontakt z marką i zdobyć zainteresowanie. Moim zdaniem najważniejszy w całym procesie jest storytelling, czyli kreowanie doświadczenia opartego na historii, na tym, co ludzie znają, co rezonuje w ich duszach i wywołuje emocje. Emocje to klucz do sukcesu. Tak budujemy doświadczenia i ich zapamiętanie, a dopiero wtedy event ma sens.

Czy masz jakiś sposób na radzenie sobie ze stresem?

W mojej pracy stres to codzienność, ale staram się zachować work-life-balance, co pozwala mi „nie dać się zjeść”. Realizuję swoje pasje – nagrywam muzykę i koncertuję, podróżuję, dbam o aktywność fizyczną. Lubię szybką jazdę samochodem. Bardzo!

Co cenisz najbardziej w swoim zespole?

Osobiście nie organizuję eventów, ale zarządzam działem, który je kreuje, wymyśla i projektuje. Mój zespół to różnorodność charakterów i kompetencji. Mam na pokładzie inżynierów, projektantów wirtualnych środowisk 3D, animatorów, kreatywnych… To ludzie, którzy stale pracują nad tym, by wyspecjalizować się w swojej dziedzinie. Dbam o to, żeby każdy z nich – w miarę możliwości – robił to co lubi, to co sprawia mu przyjemność i to w czym jest najlepszy. Dzięki temu każdego dnia mamy ochotę przychodzić do pracy i iść do przodu. Najbardziej cenię sobie to, że przy wykorzystaniu zdolności każdej z osób jesteśmy w stanie wykreować i ożywić koncepcję, która np. na etapie finału przetargu osiąga taki poziom jakości, jest tak napakowana szczegółami i wyrazista, że klient po prostu nie ma wyjścia. Jeszcze bardziej cenię sobie to, że dobrze się przy tej pracy bawimy, korzystając z nowych technologii i systemów interaktywnych.

Gdzie widzisz branżę eventową za 10 lat?

Branża eventowa bardzo szybko przestaje istnieć i zamienia się teraz w branżę „Brand Experience”. Event staje się tylko jednym z narzędzi do prowadzenia skutecznej i jakościowej komunikacji o produkcie, marce, ludziach, wartościach. Trzeba rozumieć te zmiany, które wynikają z tego, jak wygląda teraz świat, z przenikania się „realu” i „wirtualu”, trzeba odpowiadać na nie i tak kierować swoją pracę, żeby zawsze być o krok przed innymi. Na szczęście w Allegro śledzimy trendy, mamy międzynarodowych partnerów, z którymi prowadzimy aktywną wymianę wiedzy i doświadczeń i bardzo dbamy o jakość i NOWOŚĆ we wszystkim co robimy. Mi osobiście bardzo zależy na tym, żeby nie powielać rozwiązań, a kreatywnie wykorzystywać wszystko to, co daje nam świat z każdym kolejnym rokiem. Przecież tyle się dzieje dookoła!

Większość osób pracujących w eventach to samouki, czy uważasz, że edukacja w tej branży jest potrzebna?

Od jakiegoś czasu myślę o stworzeniu inicjatywy, która będzie krokiem w kierunku studentów i połączy różne podmioty z branży. Młodym ludziom trzeba powiedzieć, że istnieje coś takiego jak branża brand experience, że mogą realizować swoje pasje, zdolności i kreatywne zajawki właśnie z nami. Edukacją w tej branży aktualnie jest praca w niej, co uważam za dobre i potrzebne, dlatego w Allegro mamy program stażowy dla młodych, którzy dzięki temu mogą uczyć się od najlepszych specjalistów.