Perspektywa Organizatora – Organizatorzy Skywayrun

Elżbieta Musiał i Krzysztof Wiśniewski.

Organizatorzy Skywayrun – cyklu niebanalnych biegów po pasach startowych.

Dlaczego organizujecie eventy?

Praca przy organizacji eventów daje nam stuprocentową wolność w działaniu. Pracujemy oczywiście dla klientów, gdzie mamy z góry określony brief, ale najwięcej frajdy dają nam nasze własne projekty. Możemy wymyślić wydarzenie od początku do końca, przygotowywać je przez kilka miesięcy a potem patrzeć na uczestników, w których wyzwalamy pozytywne emocje i cieszyć się razem z nimi. Z tego powodu głównie obraliśmy kierunek na organizację wydarzeń sportowych.

 

Jaki był Wasz pierwszy raz z eventem?

Rok 2015, oboje jeszcze pracowaliśmy zupełnie w innych branżach. Po obserwacji na rynku imprez biegowych w Polsce, wpadliśmy na pomysł, że zorganizujemy bieg po pasie startowym czynnego lotniska. Temat na tyle się spodobał, że na nasze wydarzenie zapisało się tysiąc osób. Dziś mamy za sobą 11 imprez biegowych po największych lotniskach w Polsce a cały cykl nazywa się SKYWAYRUN.

 

Większość organizatorów eventów to samouki, co myślicie o edukacji w tej branży?

Branża eventowa w Polsce rozwija się w ogromnym tempie. Wiadomo, że tak jak w każdej branży najważniejsza jest praktyka, ale szkolenia są ogromnie ważne, zarówno na początku drogi event managera jak i w późniejszych jej okresach. Praca w tej branży wymaga wielu umiejętności, począwszy od sprzedaży swojego pomysłu, rozmowy z klientem, poszukiwania sponsorów przez zarządzanie ludźmi oraz swoim czasem.

 

Co cenicie najbardziej w swoim zespole produkcyjnym?

Doświadczenie, zaangażowanie i myślenie! Bardzo ważne jest dla nas także, aby ekipa była stała. W chwili, gdy wszyscy się dobrze znają, znają swoje zadnia a każdy wie, za co odpowiedzialna jest konkretna osoba w teamie, łatwiej uniknąć chaosu, który może się pojawić w awaryjnej sytuacji. Podczas eventu nawet takiego, który przygotowany jest przez nas na tip-top, może wydarzyć się coś niespodziewanego i wtedy ważna jest zimna krew osób, które wiedzą co mają robić, nie panikują, tyko szybko reagują i rozwiązują problem, wspierając się przy tym nawzajem.

 

Co jest dla Was najważniejsze we współpracy z podwykonawcami?

Rzetelność i terminowość – czyli cechy, które powinny dotyczyć wszystkich firm, a niestety tak nie jest. Wielokrotnie spotkaliśmy się z sytuacją, że nie wszystko z zamówieniem było w porządku, lub trzeba było wydzwaniać, żeby się dopytać, czy coś co miało być u nas 3 dni temu zostało w ogóle wysłane. Bardzo dziwi nas fakt, że wiele firm po wysłaniu do nich zapytania, mimo obiecanej przez nich odpowiedzi z ofertą, nie wysyła jej wcale – jakby nie zależało im na biznesie. Na szczęście udało nam się wyłonić już stałe, rzetelne firmy podwykonawcze, z którymi pracuje nam się dobrze i właściwie bezproblemowo.