Prezes RemaDays o największych na świecie targach reklamy!

RemaDays Warsaw stały się największymi w Polsce targami reklamy i druku, a także jedną z największych imprez targowych branży reklamowej na świecie. Z roku na rok przyciągają coraz to bardziej imponującą liczbę odwiedzających, którzy przyjeżdżają tu z niemal każdego miejsca na świecie. Rozmawialiśmy z prezesem RemaDays – Sławomirem Giefingiem – o tym wyjątkowym wydarzeniu.
Skąd pomysł na organizację targów?

Pomysł na organizację targów wziął się z potrzeby branży. W tamtym czasie odbywały się targi w Poznaniu, były też targi w Warszawie, ale nastawione tylko na segment upominków reklamowych i biurowo-szkolny. Stolica to centrum biznesu, ma bardzo dobrą lokalizację i jest tu też najwięcej agencji. Dlatego postanowiliśmy zorganizować RemaDays Warsaw, które skupiają całą branżę w jednym miejscu.

Czy za nazwą RemaDays stoi jakaś historia jej powstania?

Nazwa targów powstała w wyniku burzy mózgów. Pod uwagę było brane słowo „reklama” – pierwsza i ostatnia sylaba dały początek „Rema”. Dodaliśmy „Days”, ponieważ targi to dni reklamowe – prawdziwe święto reklamy.

Jaka jest główna misja targów RemaDays?

Od początku cel RemaDays Warsaw stanowi łączenie odbiorców i dostawców z branży reklamowej i poligraficznej. Każdego roku tysiące zwiedzających może zapoznać się z najnowszą ofertą topowych produktów, usług i rozwiązań firm z kraju i zagranicy. Budowanie trwałych relacji biznesowych na profesjonalnym gruncie, w jednocześnie przyjaznej i kreatywnej atmosferze pozostaje główną misją targów RemaDays Warsaw.

RemaDays to największe w Polsce targi reklamy i druku, które od wielu lat przyciągają ogromne liczby uczestników. Co wyróżnia RemaDays na tle innych tego typu wydarzeń, nawet tych odbywających się w innych krajach?

Na pewno wspomniane możliwości. Przez 15 lat RemaDays Warsaw, dzięki pracy wszystkich zaangażowanych w ich organizację osób, stały się jednym z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu branży reklamowej. Obecnie na powierzchni ponad 35 000 m2 każdego roku swoje oferty prezentują setki dystrybutorów, importerów i producentów upominków promocyjnych, a także dostawcy usług i rozwiązań z szeroko pojętego rynku reklamy i druku. Mają oni możliwość dotarcia do tysięcy zwiedzających – w 2019 r. targi odwiedziło ponad 21 000 osób. Z roku na rok rośnie też liczba gości zagranicznych. To wszystko daje ogromną szansę promocji własnej marki, firmy i oferty na rynku międzynarodowym. Poza tym targi RemaDays Warsaw to nie tylko przestrzeń biznesowa – podczas wydarzenia można uczestniczyć w ciekawych prelekcjach RemaCongress. Odwiedzającym towarzyszą niemałe emocje konkursowe i szereg wydarzeń dodatkowych, które sprawiają, że 3 dni reklamowego święta można wykorzystać w pełni, dostosowując je do swoich potrzeb.

Dla kogo jest wydarzenie RemaDays?

Dla wszystkich osób – nie tylko przedstawicieli branży reklamy i druku, ale także tych, którzy szukają inspiracji i pomysłów, jak wyróżnić własną firmę; zarówno dla przedstawicieli instytucji, jak i osób chcących poznać najnowsze trendy. Na RemaDays Warsaw spotkamy się z pełną ofertą wystawców w aż 11 sektorach, więc każdy znajdzie tu coś interesującego – gadżety, tekstylia reklamowe, rozwiązania foto/wideo, nowości z branży opakowaniowej czy eventowej. Można tu spotkać firmy z sektora POS & Display, dostawców reklamy świetlnej i zewnętrznej, producentów i dystrybutorów maszyn, specjalistów od usług druku lub rozwiązań informatycznych.

Targi z czasem stały się także międzynarodowym wydarzeniem. Z jakich krajów są wystawcy RemaDays? Czy również wśród odwiedzających można spotkać klientów zagranicznych?

Wystawcy RemaDays Warsaw przybywają z całego świata – z Niemiec, Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Austrii, Stanów Zjednoczonych, Chin czy z Maroka. W 16. edycji z 2019 r. wśród wystawców byli przedstawiciele 27 krajów. Również wśród odwiedzających coraz liczniejszą grupę stanowią goście zagraniczni – ostatnio odnotowaliśmy 25% wzrost tej grupy.

Jak wyglądały pierwsze edycje? Co zmienia się z edycji na edycję i jak ewoluuje wydarzenie?

To było wielkie wyzwanie, zarówno dla zespołu, jak i w odniesieniu do sytuacji rynkowej. Organizując pierwszą edycję zdawaliśmy sobie sprawę, że wszystko, co nowe, zawsze wiąże się z pewnymi trudnościami. Na rynku funkcjonowały w tym czasie imprezy o podobnej tematyce: Meeting Premiera, PSI czy targi w Poznaniu. Tworząc czwarte tego typu wydarzenie kierowaliśmy się ideą, aby w jednym miejscu połączyć różne sektory branży reklamowej. Podczas pierwszej edycji w centrum wystawienniczym Expo XXI prezentowało swoją ofertę 160 wystawców oraz przybyło ok. 4000 zwiedzających. Dzisiaj dla porównania jest to blisko 800 wystawców i ponad 21 000 odwiedzających z całego świata.

Jakie zmiany w trendach zaobserwował Pan na przestrzeni lat? W końcu targi organizowane są od 2005 roku, a od tego czasu branża reklamowo-graficzna znacznie ewoluowała.

Charakter targów RemaDays wynika przede wszystkim z ewolucji i rozwoju firm wystawiających się, jak i odwiedzających nasze wydarzenie. Pierwsza edycja prezentowała wszystkie dziedziny reklamy, m.in. PR czy ATL. Od 3. edycji można zauważyć wpływ targów na charakter sektorów, które wciąż się zmieniają i dostosowują do potrzeb rynku. Dodatkowo od kilku lat obserwujemy zmiany w technologiach wykorzystywanych do produkcji upominków reklamowych, co ma ogromny wpływ na częstotliwość zmian w tym sektorze.

Czy można mówić o trendach w sposobie ekspozycji swoich usług czy świadomości postrzegania tego typu wydarzeń jako strategicznych w działaniach sprzedażowych wystawców?

Targi wystawiennicze są postrzegane jako bardzo ważne narzędzie budowania wizerunku marki i docierania do tysięcy klientów w jednym miejscu i czasie. Odpowiednia ekspozycja umożliwia realizowanie celów sprzedażowych. Trendy tutaj kreują sami wystawcy, którzy współtworzą rzeczywistość RemaDays Warsaw.

W ostatnich czasach wiele mówi się o trendzie eko. Czy będzie on widoczny również na targach RemaDays?

Na targach RemaDays Warsaw 2020 pojawi się dużo świeżych projektów, m.in. nowe kartonowe totemy. Technika druku i szerszy wymiar da więcej możliwości w zakresie projektowania, takie rozwiązania ułatwią też prezentację hal i stoisk targowych w bardziej przejrzysty sposób.

Targi są szeroko znane także w branży eventowej. Co z tego wydarzenia może wynieść organizator eventów?

Sami często odwiedzamy inne eventy, ponieważ od każdego można się wiele nauczyć. Okiem organizatora widzi się wiele szczegółów, których nie widzi przeciętny odwiedzający czy wystawca. Na RemaDays przedstawiciele branży eventowej mają zarówno przestrzeń, jak i możliwości – promocji oraz pozyskania cennych kontaktów, które przydają się w codziennej pracy.

Czy dostawcy usług eventowych, tj. firmy cateringowe, technika eventowa itp. mogą dostrzec potencjał pojawiania się na targach reklamy i druku?

Nasi zwiedzający, ściśle zainteresowani ofertą targów, stanowią grupę docelową również dla firm z branży eventowej. Jeden z naszych podsektorów – EventShow – w całości jest przeznaczony dla dostawców rozwiązań i systemów do organizacji imprez, mebli eventowych, namiotów, standów itp. – zapraszamy serdecznie wszystkie firmy do prezentacji swojej oferty na RemaDays Warsaw 2020.

Niedługo odbędzie się 16 edycja tego wydarzenia. Czego nowego mogą spodziewać się odwiedzający w tym roku?

16 edycja RemaDays Warsaw to przede wszystkim nowe rozwiązania. Jej hasłem przewodnim jest See NEW. Wystawcy zaprezentują ofertę w 3 nowoczesnych sektorach targowych – GIFTS & TEXTILE, SIGN & VISUAL oraz TECH & PRINT, które kompleksowo obejmują wszystkie znane nam 11 sektorów aktywności branżowej. Pojawią się nowe formy promocji, jak filmiki produktowe, reklama w aplikacji itp. Specjalnie dla gości został utworzony Dział Obsługi Zwiedzających. Poza tym czeka nas dużo nowych propozycji w samej ofercie wystawców – to wszystko trzeba zobaczyć na własne oczy.

Dlaczego warto wziąć udział w wydarzeniu jako Wystawca, a dlaczego jako Zwiedzający?

Wystawcy mają szansę promocji firmy i umocnienia pozycji na rynku polskim oraz zagranicznym. W jednym miejscu mogą dotrzeć do największej w Europie liczby zwiedzających i nawiązać setki kontaktów. Dzięki konkursom mają też szansę dodatkowo wyróżnić się wśród konkurencji. Ponadto przez wszystkie targowe dni wystawcy mogą czerpać niezliczone ilości wiedzy branżowej i inspiracji. Z kolei dla zwiedzających RemaDays Warsaw daje możliwość wygodnego porównania bardzo dużej liczby ofert od rodzimych i zagranicznych firm. Na targach można poznać wiele nowości produktowych, a później wdrożyć je do swojego systemu sprzedaży. RemaDays to także forum wymiany doświadczeń, poszerzania wiedzy i budowania relacji, a do tego wszystkiego – szansa na zdobycie cennych nagród rzeczowych w tradycyjnej Loterii dla zwiedzających.

Nasza redakcja będzie obecna na targach, nie przegap swojego udziału. Zarejestruj się już dziś.


Sławomir Giefing, Prezes Zarządu GJC International Sp. z o.o. sp. k. lidera polskiego rynku targowego w branży reklamowej. Od ponad 20 lat nieprzerwanie działa w sektorze reklamy stale podnosząc swoje kompetencje i dostosowując ofertę do zmieniających się potrzeb branży.

Share