Zaskakujące formy zaproszeń na event

W procesie realizacji jakiegoś wydarzenia zawsze przychodzi taki moment, w którym zastanawiasz się, jak skutecznie zaprosić jego uczestników. Należą do nich ludzie z branży, influencerzy, dziennikarze, partnerzy biznesowi, konsumenci, czyli wszyscy ci, którzy są ważni dla marki lub firmy. Jak ich przekonać do przyjścia na organizowany event?

Pewne jest jedno! Zwykłe zaproszenie mailem to standard, a przecież nie chcemy, aby nasz event kojarzył się z czymś standardowym. Tym bardziej, że zaproszeń podobnych do siebie jest bardzo dużo i często większość z nich zostaje zupełnie niezauważona.

Jak więc przykuć uwagę i zainteresować odbiorcę wydarzeniem? Cały sekret tkwi w formie zaproszenia. Poniżej przedstawiamy przykłady zaproszeń wartych tego, aby zwrócić na nie uwagę.

POSTAWMY NA NOWOCZESNOŚĆ

Technologia rozwija się w zatrważającym tempie. Dlaczego by nie wykorzystać jej przy tworzeniu zaproszeń? Na taki pomysł wpadła firma  Audi Plichta, która zaprosiła gości otwarcie nowego salonu, wysyłając tajemnicze kartonowe pudełko. Po otwarciu, na jego lewym skrzydle znalazło się klasyczne pisemne zaproszenie, natomiast na prawym – wyświetlacz LCD. Film odtwarzał się automatycznie i można było regulować jego głośność. Całość oczywiście w jakości full HD i z wejściem na mini USB, żeby w razie konieczności urządzenie podładować. Zaproszenie wykonała firma Tvcards.

„Długo szukaliśmy odpowiedniej formy zaproszenia, która pasowałaby do otwarcia nowoczesnego salonu Audi. Nasze hasło w komunikacji brzmiało „Nowe oblicze Audi w Trójmieście”, hasło Audi to „przewaga dzięki technice”. Oba te hasła zobowiązały nas do nietypowego i nowoczesnego podejścia. Zaczęliśmy poszukiwania w czeluściach internetu i oto jest – zaproszenie video.” – informuje Bartosz Burski, specjalista ds. marketingu.
*cytat z portalu trojmiasto.pl

Zaproszenia w formie różnego rodzaju sprzętu elektronicznego z zainstalowanym oprogramowaniem lub aplikacją dają odbiorcy możliwość natychmiastowego potwierdzenia przybycia na event.

ZAPROSZENIE NIE MUSI BYĆ TYLKO ZAPROSZENIEM

Wiele osób wie, że aby zrobić dobry, głośny i spektakularny event potrzebny jest dobry marketing. Rozgłos w sieci jest jak najbardziej pożądany! A nikt nie zrobi tego tak naturalnie, szybko i skutecznie jak influencerzy. Zaproszenie dla influencera to nie lada wyzwanie. Powinno być bardzo efektowne i interesujące, bo przecież nie tylko chcemy, aby dana osoba pojawiła się na naszym evencie. Naszym celem jest również to, aby influencer pokazał naszą kreatywną wysyłkę na swoich kanałach social media.

Bardzo ładnie prezentują się ogromne, ozdobnie paczki z balonami z helem, w różnych kolorach z dołączonym do nich liścikiem. Często firmy wysyłają od razu giftpacki z ofertą swoich produktów i spersonalizowanym zaproszeniem. Dość nietypową formę zastosowała marka Desperados, która zaproszonym gościom wysłała paczki wyglądające jak gra planszowa z planem, kartą wstępu i informacjami organizacyjnymi.

Za granicą firmy prześcigają się między sobą oryginalnymi pomysłami, nawiązującymi do swoich kampanii reklamowych. W Singapurze marka biżuterii Bering rozsyłała zaproszenia w formie bloku lodu składającego się z pierścienia, który został osadzony w środku. Taka forma nawiązywała do ich komunikacji pokazującą zegarki i biżuterię w bloku lodu. Celem tego wydarzenia było podkreślenie, że projekty marki są „ponadczasowe”.

Na zaproszenie w formie pudełka testerów zdecydowała się firma Johnson & Johnson. Trzeba przyznać, że to dość odważne posunięcie. Zestaw dla zaproszonych gości składał się z 3 pudełeczek z testerami, oznaczonymi literami A.B i C –  jeden z tych pojemników zawierał reklamowany produkt, dwa pozostałe były produktami konkurencyjnymi. Zadaniem zaproszonej osoby było wybranie premierowego, nowego kosmetyku.

Niekonwencjonalnie i z pomysłem do zaproszeń podeszli też organizatorzy pokazu mody – Kenzo Men’s Show Wiosna / Lato 2014 we Francji! Zaproszenie składało się z blaszanego  pudełka zawierającego mini zestaw do przetrwania na świeżym powietrzu z racji tego, że kolekcja była inspirowana dżunglą.

ZAPROSZENIE NAWIĄZUJĄCE DO TEMATYKI EVENTU – CZĄSTKA TAJEMNICZOŚCI

W jaki sposób wzbudzić zainteresowanie wydarzeniem i podtrzymać je do samego końca? Sposób jest prosty –  wzbudzić ciekawość! O tajemniczych eventach i wzbudzaniu zainteresowania pisaliśmy już TUTAJ. Natomiast jakie są sposoby na zainteresowanie uczestnika już podczas zapraszaniu go? Na przykład gra w podchody! Wiele firm wykorzystuje tą taktykę i jak mówią –  to się opłaca. Warto zacząć od tajemniczej wysyłki w postaci małej, nieoczywistej, zagadkowej zapowiedzi np. ukrytej wiadomości w płatkach śniadaniowych, breloczka, klucza, cytatu lub innych przedmiotów – to może być wszystko. Następnie wystarczy dosyłać poszczególne informacje o evencie. Należy jednak pamiętać aby nie przesadzić z ilością wskazówek i zagadek –  po pewnym czasie to może drażnić.

Podchody to dobry rodzaj zaproszeń na imprezę integracyjną w firmie. Dzięki niej pracownicy mogą integrować ze sobą już przed wydarzeniem. Wspólnie docierają do osób, które posiadają informacje o dacie, miejscu i innych szczegółach imprezy.

Nieco bardziej konwencjonalną metodę lecz i tak robiącą wrażenie, co roku stosują organizatorzy Tommorowland, którzy rozsyłają elektroniczne zapowiedzi w postaci krótkich trailerów opowiadających historię motywu przewodniego. Świetnie przygotowane animacje, klimatyczny

Lektor trailerów Tomorrowland przyprawia oglądającego o gęsią skórkę.

Z PRZYMRUŻENIEM OKA

Włoskiej marki Moschino nie trzeba nikomu przedstawiać. W ostatnich latach każdemu odbiorcy ten dom mody kojarzy się z hucznymi i kontrowersyjnymi pokazami, które zainspirowane były między innymi siecią restauracji fast food McDonald’s czy lalką Barbie. Projektanci jak i zarówno ludzie, którzy w Moschino zajmują się marketingiem słyną z przerysowanych i karykaturalnych pomysłów, ale na tym się nie kończy. Moschino postanowiło taki zabieg wprowadzić także do zaproszeń na pokazy mody! Skoro odbiorca przyzwyczaił się do ich krzykliwego stylu, to powinien liczyć się z tym, że otrzyma nietypowe zaproszenie, np. na Fashion Week. Marka za każdym razem zaskakiwała  coraz to bardziej wymyślnymi propozycjami. Na pokaz inspirowany lalką Barbie Moschino zaprosiło rozsyłając małe, różowe grzebienie dla lalek. Nie obyło się również bez małego kasku dla robotnika przy okazji innej prezentacji ubrań. W kolejnym zaproszeniu Moschino pokusiło się o zaprojektowanie kostki Rubika. Nie jesteśmy pewni, czy odbiorcy musieli ją ułożyć, aby odczytać szczegóły zaproszenia, ale jeśli tak, to kapelusze z głów!

Jednak najbardziej kontrowersyjnym zaproszeniem stała się para majtek! Na logowanych figach Moschino znajdywały się wszystkie informacje odnośnie wydarzenia. To bardzo oryginalny zabieg, jednak jeśli chcemy tak poszaleć, musimy znać naszych odbiorców. Moschino od wielu lat buduje swój wizerunek w taki sposób, aby wykreować się jako markę ekscentryczną i takich też ma odbiorców.

Swoją drogą – dobrym pomysłem na zaproszenie jest także wypisanie szczegółów na logowanej serwetce i zawinięcie w nią sztućców, które mają posłużyć gościom podczas kolacji. Widząc logotyp marki i ładnie zapakowane sztućce, gość chętnie zajrzy i zobaczy, co znajduje się w środku!

CZY SŁODKA ROZKOSZ PRZEKONA DO PRZYBYCIA?

Czasami firmy wykorzystują jeszcze jeden środek „przekupstwa”, rozsyłając zaproszonym gościom małe, słodkie podarunki. Jak mówi stare przysłowie?  – „ Przez żołądek do serca”. Dlatego wiele firm wciąż decyduje się na słodkie podarunki. Co może przybierać formę słodkiej rozkoszy? Najbezpieczniejszy pomysł to tabliczka czekolady ze specjalnie zaprojektowaną etykietą, na której wypiszemy szczegóły imprezy. Idąc dalej tym tropem, możemy wysłać czekoladowe telegramy albo wygrawerować zaproszenie bezpośrednio na czekoladzie.

Kiedyś jedna z firm starała się o sprowadzenie do Gdańska strategicznego inwestora. Na polu walki zostały tylko dwie lokalizacje – Gdańsk i Wrocław. Wpadliśmy na pomysł, żeby wszystkim członkom grupy, która przyjechała do Trójmiasta wręczyć spersonalizowane pudełeczka z ręcznie robionymi prezentami. Podobno rozbroiły gości „ mówi Katarzyna Kaczmarek, założycielka i właścicielka Fajnych Bab.
*cytat z portalu trójmiasto.pl

Jak widać pomysłów na ciekawe i zaskakujące zaproszenia nie brakuje! Mogą to być oryginalne ręcznie wykonane kartki, zaproszenia z technologią, słodkie podarunku, tajemnicze zapowiedzi i podchody lub nietypowe gadżety. Wszystko zależy od kreatywności! Beneficjenci czekają na zaskoczenie.