Rozwój sklepów internetowych jest ściśle związany ze zmieniającymi się preferencjami konsumentów. Klienci coraz częściej sprawdzają ceny interesujących ich produktów w Internecie i dochodzą do wniosku, że wybór e-sklepu jest dla nich bardziej korzystny. Jednocześnie spora grupa osób w dalszym ciągu nie decyduje się na dokonywanie zakupów przez Internet. Powstrzymuje ich przede wszystkim obawa o bezpieczeństwo transakcji. Każdy ze sposobów dokonywania zakupów ma swoje plusy i minusy, dlatego warto rozważyć swój wybór pod kątem konkretnych oczekiwań. 

Komfort

Dokonywanie zakupów bez wychodzenia z domu, w dowolnym czasie to jedna z największych zalet zakupów internetowych. Bardzo szybko można sprawdzić wiele ofert, porównać ceny i wybrać najkorzystniejszą ofertę. Nie trzeba martwić się o tak prozaiczne kwestie, jak dojazd do sklepu, znalezienie miejsca parkingowego czy dostosowanie się do godzin otwarcia interesującego nas miejsca. Transakcja finalizowana jest szybko, bez konieczności stania w kolejkach czy przeciskania się wśród tłumów – zwłaszcza w sezonie wyprzedaży. Zakupy zostają dostarczone do domu, co szczególnie w przypadku większych przedmiotów stanowi spore ułatwienie.

Cena

Okazje można znaleźć zarówno w sklepach stacjonarnych, jak również internetowych. Faktem jest jednak, że e-sklepy często proponują bardziej konkurencyjne warunki. Dodatkowo popularnością cieszą się aukcje internetowe, na których można znaleźć wyjątkowo korzystne oferty.

Wybór

produktów Sklepy internetowe posiadają szeroki asortyment, dlatego wśród wielu produktów łatwo wybrać ofertę najbardziej odpowiadającą indywidualnym preferencjom. Z drugiej strony w przypadku np. ubrań trudno zdecydować się na konkretny model bez dokonania przymiarki. Zakupy w stacjonarnym punkcie mają tę przewagę nad internetowymi, że na żywo można zobaczyć konkretny przedmiot, sprawdzić, czy nie ma widocznych wad oraz zapoznać się ze sposobem jego obsługi. Zawsze można także liczyć na fachową poradę ekspedienta, która pomoże w dokonaniu wyboru. Wiele osób co prawda sprawdza asortyment sklepów internetowych, ale po dokonaniu wstępnej selekcji ostatecznych zakupów dokonuje w sklepie stacjonarnym po zobaczeniu produktu na żywo.