Chcąc zbadać rynek zakupowy portal avanti24.pl przeprowadził ankietę dotyczącą zwyczajów zakupowych konsumentów. W analizy badań okazało się, że budżet, który przeznaczamy na ubrania jest dosyć ograniczony (przynajmniej w większości z nas). Niektóre wyniki ankiety są zaskakujące, zobacz sama!

Ile wydajemy

Z wyników przeprowadzonej ankiety możemy dowiedzieć się, że połowa badanych wydaje miesięcznie na ubrania oraz dodatki około 100 do 300 złotych. ¼ ankietowanych wydaje mniej niż 100 złotych, pozostałą część ankietowanych powyżej 300 złotych. Więcej pieniędzy wydajemy na ubrania, dalej są buty, kosmetyki oraz torebki.

Jakie marki najpopularniejsze?

Najpopularniejsze są oczywiście sieciówki, które mają stoisko w każdej szanującej się galerii handlowej. Ranking popularności w ankiecie avanti24.pl wygrał H&M. Dokonuje tam zakupów około 50 % ankietowanych. Kolejne miejsca zdobyła Zara, Mohito, New Look. Coraz bardziej cenimy sobie jakość, ale także i cenę, dlatego wynik ten nie jest zaskakujący.

Lepiej w sklepie niż on-line

Pomimo tabeli rozmiarów, darmowych zwrotów, promocyjnych cen, czy darmowej dostawy w dalszym ciągu w sprzedaży królują sklepy stacjonarne. Ich nieocenioną zaletą jest możliwość przymierzenia ubrania, sprawdzenia materiału itp. Wśród sklepów stacjonarnych nie wygrywają o dziwo galerie handlowe tylko zwykle sklepy odzieżowe. Z galerii korzysta ¼ respondentów, z secondhandów około 11%. Także tylko 11 % ankietowanych korzysta ze sklepów internetowych.

Co najczęściej kupujemy?

Do najczęściej kupowanych ubrań należą oczywiście jeansy i t-shirty, ubrania (50%), na drugim miejscu znajdują się spódnice lub sukienki i ubrania eleganckie. Ubrania sportowe znalazły się na ostatnim miejscu (taką odpowiedź zdeklarowało tylko 4 % respondentów). Analiza ankiet pozwala stwierdzić, że stawiamy na wygodę i klasykę, zakupy robimy rozsądnie i nie lubimy wydawać dużo pieniędzy na ubrania. Niestety to tylko statystyki, które nie koniecznie mogą odzwierciedlać rzeczywistość.