Centra handlowe cieszą się w Polsce i na świecie ogromną popularnością. To właśnie w nich najczęściej kupujemy takie produkty jak ubrania, buty, torebki, artykuły przemysłowe i spożywcze. Szacuje się, że podczas jednego wyjścia do centrum handlowego możemy wydać średnio ponad 150 zł, a miesięcznie zostawiamy tam ponad 700 zł. Największą część z tej kwoty pochłaniają wydatki na artykuły spożywcze i przemysłowe. Każdy Polak co miesiąc wydaje na tego typu produkty 570 złotych. Sklepy oferujące ubrania, buty czy inne akcesoria odzieżowe pochłaniają miesięcznie ponad 400 zł z naszego budżetu, a kawiarnie czy restauracje, ponad sto złotych. Nie szczędzimy również pieniędzy na rozrywkę, na którą wydajemy około 112 zł miesięcznie. Bardzo rzadko zdarza się, że przychodząc do galerii handlowej kupujemy tylko jedną rzecz. Zwykle zanim się tam pojawimy, mamy gotową listę zakupów. Zaledwie 4 procent osób wydaje w sklepach miej niż 100 złotych, pozostali wydają więcej. Jedna wizyta w centrum handlowym to zwykle wydatek rzędu od 20 do nawet 1000 złotych. Średnio jednak przyjmuje się, że jest to 163 zł. Największa ilość ludzi zostawia w galerii od 100 do 200 zł, a pięć procent z nas od 300 do 400 zł. Da się zauważyć również tendencję, że coraz większy procent naszych wydatków pochłaniają punkty rozrywki, czy też restauracje i kawiarnie.

Polak - rozrzutny?

Najczęściej kupowanymi produktami w centrach handlowych są ubrania i kosmetyki, a także buty i sprzęt elektroniczny. Te tendencje nie zmieniają się od lat, jednak wyraźnie zauważalne stało się również to, że coraz częściej jemy w restauracjach i pijemy kawę w kawiarniach. Trend ten jest mocno zauważalny, gdyż obecnie aż 21 procent klientów zapewnia, że przychodząc do galerii korzysta ze strefy rozrywki. Znaczna większość z ankietowanych osób odwiedza punkty gastronomiczne i rozrywkowe częściej niż raz na miesiąc. Mimo tego, że te statystyki dla niektórych mogą wydawać się szokujące, z pewnością nie można powiedzieć o mieszkańcach naszego kraju, że są wyjątkowo rozrzutni. Zakupy, które robimy są zwykle przemyślane, a udając się do galerii prawie połowa z nas ma jasno sprecyzowane cele zakupowe, zarówno w kwestii ilości produktów, jak i tego, ile chcemy wydać. Spędzamy w galeriach sporo czasu, gdyż lubimy sprawdzić ceny w różnych sklepach i móc je porównać, wybierając najbardziej korzystne dla nas rozwiązanie. Niektórzy (37 %) są prawdziwymi łowcami okazji, którzy przychodzą do galerii w celu kupienia towaru znajdującego się obecnie na promocji.