Posiadanie sklepu w galerii handlowej z pewnością może zapewnić wiele korzyści. Galerie handlowe zapewniają bowiem bardzo duży przepływ klientów. Jednocześnie konieczne jest dostosowanie się do szeregu zapisów i umów, czy regulaminów, które narzucane są przez właścicieli i nie podlegają dyskusji czy negocjacji. Zalet takiego rozwiązania jest wiele, a najważniejszą z nich wydaje się to, że bardzo wiele ludzi odwiedza tego typu miejsca i zostawia w nich swoje pieniądze. Przekłada się to na większą ilość potencjalnych klientów niż w przypadku sklepów znajdujących się w innych lokalizacjach. Inną z zalet jest to, że centra handlowe organizują sezonowe kampanie reklamowe, które nie wymagają od firmy podejmowania wysiłku w celu przyciągnięcia większej ilości osób, czego z pewnością nie da się powiedzieć o sklepach stacjonarnych znajdujących się poza przestrzenią centrów handlowych. Im bardziej nowoczesne, modne i prestiżowe jest centrum, tym większa renoma firmy, która posiada w nim swój sklep. Galerie rozwiązują również szereg problemów związanych z różnego rodzaju naprawami czy remontami, przeglądami i innymi pracami, gdyż zwykle galerie posiadają swoje własne zespoły, które zajmują się kwestiami technicznymi i dbają o nie.

A wady?

Najważniejszą z wad posiadania sklepu w galerii handlowej jest to, że ceny miesięcznego czynszu za wynajem mogą przyprawiać o prawdziwy zawrót głowy. Opłaty eksploatacyjne również są wysokie i wzrastają zgodnie z prestiżem danego centrum. Każde z centrów ma ustalone samodzielnie wysokości czynszów, które czasami można negocjować. Zwykle do tego regularnego, dołącza się również opłatę, która stanowi umówiony wcześniej procent z obrotów danej firmy czy przedsiębiorstwa. Sprawia to, że każdego miesiąca trzeba zdawać raporty zawierające stan przychodów, przedstawiać dokumenty fiskalne. Jeśli nie wywiążemy się z tych obowiązków, możemy spodziewać się poważnych sankcji finansowych. Jeśli decydujemy się na otwarcie sklepu w galerii, która niedawno powstała, dochodzą do tego koszty związane np. z postawieniem ścianek działowych czy też wyeliminowania usterek i wad. Mimo tego, że na mocy obowiązującej umowy, to wynajmujący posiada obowiązek usunięcia problemu na własny koszt, to jednak nie ma tam zwykle mowy o terminie, w jakim musi to zrobić. Regulaminy i umowy są czymś, czego najemca musi bezwzględnie przestrzegać. Czas pracy trwa tu zwykle 12 godzin i związany jest z godzinami otwarcia galerii. Trzeba więc umiejętnie zarządzać personelem, gdyż nie otwarcie albo nie zamkniecie sklepu o ustalonej godzinie, wiąże się z kosztami i karami. Centra handlowe pracują w niedziele i dni wolne, co również trzeba mieć na uwadze decydując się na otworzenie w nich sklepu.

Podejmując decyzję o wyborze lokalizacji swojej firmy należy dokonać bilansu ewentualnych zysków i strat, a także dokładnie zapoznać się z regulaminem obiektu, który bierzemy pod uwagę. Sytuacja przedsiębiorcy jest zdecydowanie mniej uprzywilejowana, ale nie oznacza to, że nie ma on prawa negocjować warunków zawieranej umowy. Dodatkowo wybór takiego wynajmu jest zobowiązaniem co najmniej kilkuletnim, dlatego nie można takiej decyzji podjąć zbyt pochopnie.