Od lat dziewięćdziesiątych, w Polsce pojawiło się niezwykle wielu młodych ludzi deklarujących swoją przynależność do subkultury skejtów. Stała się ona popularna ze względu na hasła związane z wolnością, wygodą i buntem. Pojawiło się zatem mnóstwo przedsiębiorstw związanych z produkcją odzieży dla tej subkultury takich, jak PLNY. Rozprowadzają one odzież w skate shopach oraz w sklepach internetowych takich, jak urbancity.pl. PLNY proponuje szereg ubrań dla mężczyzn w bardziej stonowanych kolorach, niż niektóre kolekcje takich firm, jak Prosto. Produkty PLNY posiadają jeszcze jedną dużą zaletę – są dość takie w porównaniu do odzieży takich produktów, jak Koka.

Koszulkę takiej firmy można kupić już nawet poniżej stu złotych. Co ciekawe, ubrania skate wykonywane są najczęściej z materiałów naturalnych. Szczególnie widać to po spodniach, jakie oferuje PLNY. Są to spodnie o typowo szerokich nogawkach, właściwych dla subkultury skejtów. Wykonywane są zazwyczaj jednak ze zwykłej bawełny, nie jeansu, dlatego bardziej przypominają dresy. Widać to także po koszulkach, które dostępne są raczej w większych rozmiarach – mają być one luźniejsze i wygodniejsze. PLNY, podobnie jak Prosto są marką stworzoną dzięki branży muzycznej – ich właścicielem jest bowiem Jacek Maciej Graniecki, znany wśród środowisk muzyki hip hop jako „Tede”. Mężczyzna istnieje na polskiej scenie muzycznej od roku 1994, a więc od pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątej, kiedy jak wcześniej wspomniano, muzyka hip hop i styl skejtowski szczególnie zyskiwały na znaczeniu. Marka odzieżowa PLNY Tekstylia jest pewnego rodzaju wizytówką jednego z najważniejszych i najpopularniejszych polskich raperów, dlatego do jego stałych klientów należą przede wszystkim młodzi ludzie należący do fan clubu Tedego. Co ciekawe, w ubraniach firmy PLNY ukazywali się nie tylko młodzi ludzie i sam Tede, ale także inni przedstawiciele słynnej sceny muzycznej gatunku hip hop.