W latach dziewięćdziesiątych pojawiła się na polskich ulicach nowa subkultura kojarzona odrobinę z subkulturą osiedlowych dresów – skejci. Wywodzi się na ze stylu „undergrandowego”, czyli ulicznego. Młodzi ludzie utożsamiający się z tą subkulturą zwracają dużą uwagę na komfort i wygodę. Bardzo ważne jest także bunt przed otaczającym go światem. Subkultura skejtowska i ubrania skate bardzo mocno związana jest także ze sportami ulicznymi, jak jazda na deskorolce i jazda na rowerze wyczynowym czy innego rodzaju sztuka uliczna, jak graffiti. Skejci bardzo charakterystycznie się ubierają, co jest zauważalne wśród innych mieszkańców dużych miast. Najczęściej, wybierają koszulki z niezwykle kolorowymi napisami i nadrukami, bluzy z kapturem oraz luźniejsze spodnie. Skupiają się zazwyczaj wokół muzyki hip hop, dlatego na ubraniach bardzo pojawiają się motywy związane z tym gatunkiem muzycznych.

Większość firm produkujących odzież skejtowską proponuje koszulki z nadrukami nazw ulubionych zespołów oraz fragmentami najpopularniejszych piosenek. Co ciekawe, niektóre firmy odzieżowe sprawiają, że ich produkt stanowi swoistą reklamę – na koszulkach pojawiają się już nie tylko nadruki z nazwą firmy, ale całe hasła reklamowe, jak w przypadku przedsiębiorstwa Moro w kolekcji letniej roku 2013. Rodzice dzieciaków wybierających przynależność do subkultury skejtowskiej będą musieli nastawić się na dość duże koszty odzieży, ponieważ firmy produkujące taką odzież bardzo często proponują dość wysokie ceny. Z drugiej jednak strony, pojawia się tutaj znacznie wyższa jakość produkowanej odzieży. Nie ma tutaj miejsca na niszczące się po jednym praniu bluzy, przecierające się po kilku dniach noszenia jeansowe spodnie, a przede wszystkim na nadruki, których nie widać po jednorazowym praniu w pralce. Ponadto, młodzi ludzie doskonale zdają sobie sprawę, iż noszenie markowej odzieży jest ważnym elementem akceptacji wśród rówieśników.